کد خبر: ۸۷۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱ 05 July 2020

۹۱ دانش‌آموز آستارا به مسابقات استانی قرآن راه یافتند

تابناک/ مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: امسال هزار و ۳۵۱ دانش‌آموز متوسطه اول و دوم در مسابقات مجازی قرآن و نماز شرکت کرده‌بودند و  ۹۱ نفر آنها با امتیاز بالا، به بخش استانی این رقابت‌ها راه یافتند.

سجاد موسوی روز یکشنبه در آئین معارفه معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش آستارا در محل این اداره اظهار کرد: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز مقاطع تحصیلی مختلف نیز در مسابقه درس هایی از قرآن شرکت کرده بودند و ۱۷۵ نفر آنها نیز به بخش استانی راه یافتند و بخش استانی این مسابقات تا پایان تابستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: سئوالات مسابقات درس هایی از قرآن، از ۱۸ برنامه تلویزیونی آن تهیه و بصورت مجازی به دانش آموزان ارائه شده بود و مربیان و مدیران مدارس در این راستا همکاری کرده بودند.

مدیر آموزش و پرورش آستارا افزود: نوآوری در برنامه ها برای ترغیب دانش‌آموزان به امور تربیتی موثر است و معاونان پرورشی مدارس، در امور دینی، معارف و انسان‌شناسی مطالعه داشته باشند.

وی اظهار کرد: برپایی نماز جماعات در مدارس، شناسایی دانش آموزان نخبه فرهنگی و هنری، همکاری با اتحادیه انجمن های اسلامی، بسیج دانش آموزی و هلال احمر باید جزو برنامه های معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش باشد.

موسوی گفت: هدف از تربیت در جامعه اسلامی، پرورش استعدادها و تبیین آموزه‌های دینی است و تربیت صحیح، مهارت حرکت به کمال و ارزش‌های اسلامی و انسانی را به انسان می آموزد.

در این آئین از زحمات عسگر شایان قدردانی و نیلوفر خدادادزاد به عنوان معاون پرورشی، تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش آستارا معرفی شد.

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در آستارا با شرکت ۱۸ هزار دانش آموز در مدارس آغاز شده بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار