کد خبر: ۸۷۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ 05 July 2020

امام جمعه تبریز: جهش تولید با تکیه بر جوانان خلاق محقق می‌ شود

تابناک/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: جهش تولید و توسعه اقتصادی کشور با اتکا به توانمندی های جوانان خلاق و مستعد محقق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در دیدار مدیر عامل و اعضای هیات مدیره شرکت سایپا آذربایجان با بیان اینکه تلاش گران عرصه اقتصاد مجاهدان راه خدا هستند، افزود: در مسیر تعالی اقتصاد کشور هر کس که بتواند تولید ملی را رونق دهد مانند مجاهدی است که در راه خدا گام برمی دارد.

وی رونق و جهش تولید در همه مجموعه های صنعتی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: باید با تکیه بر توان و دانش دانشمندان جوان، ارتباط دانشگاه ها با واحدهای تولیدی را تقویت کنیم تا در سایه پژوهش های کاربردی جوانان تحصیل کرده، زمینه تولید قطعاتی با فناوری پیشرفته فراهم و به بازارهای داخلی و خارجی صادر شود.

آل هاشم تلاش و همت مضاعف برای چرخش چرخ های اقتصادی را لازمه شرایط اقتصادی حال حاضر کشور خواند و اظهار داشت: جهش تولیدی که طی یک سال گذشته در سایپا آذربایجان به همت کارگران سخت کوش  حاصل شده و انتخاب این مجموعه به عنوان واحد نمونه صنعتی آذربایجان شرقی، نشان از به ثمر نشستن اراده های بزرگی است که تعالی اقتصاد کشور را اولویت خود می داند.

وی با بیان اینکه افزایش تولید در این مجموعه امیدآفرین است، یادآور شد: تنها راه نجات کشور رونق تولید است، راهبردی که بیش از ۱۰ سال از سوی رهبر انقلاب با عناوین مختلف مورد تاکید قرار گرفته است.

آل هاشم با بیان اینکه هنوز هیچ کس به اندازه مقام رهبری به مقاوم سازی اقتصاد ملی حساس نشده است، گفت: در اثر کم توجهی ها و کم کاری در حوزه اقتصاد داخلی، امروز کنترل و نظارت بر بازار بسیار سخت شده و قیمت های افسار گسیخته مردم را در تنگنا قرار داده است.

وی جانشین پروری را یکی از اصول مدیریتی دانست و افزود: مدیران موفق کسانی هستند که نسل جوان را برای تصدی مسئولیت های بزرگ آماده کنند.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت سایپا آذربایجان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه، رشد ۱۲ درصدی تولید در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال تولید این مجموعه ۲۵ درصد افزایش داشته است.

روح الله زینالی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ نوع قطعه در این مجموعه تولید می شود، افزود: با رشد ۱۰۰ درصدی در تنوع محصولات این تعداد به ۴۴ نوع محصول خواهد رسید.

وی با اشاره به برنامه های صادراتی این شرکت، اظهار داشت: سایپا آذربایجان برای اولین بار در اسفند پارسال محموله صادراتی به ارزش ۱ میلیارد تومان به عراق صادر کرده است.

زینالی اضافه کرد: با افتتاح خط تولید موتور صادراتی پراید، ماهانه ۵۰۰ دستگاه موتور به کشورهای همسایه از شرکت سایپا آذربایجان صادر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شرکت سایپا آذربایجان (صانع سابق) با سرمایه اولیه ۴۰۰ میلیون ریال شامل ۴۰ هزار سهم ده هزار ریالی در سال ۱۳۵۴ با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بخش خصوصی و کمپانی هاوکرسیدلی انگستان با نام هاکسیران دیزل به منظور ساخت انواع موتورهای دیزلی پردور و تحت لیسانس موسسه هاوکرسیدلی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع تاسیس و در سال ۱۳۵۷ در ناحیه صنعتی قراملک تبریز به بهره برداری رسید.

این شرکت تا پایان سال ۱۳۶۰ انواع مختلف موتورهای دیزلی را به صورت قطعات منفصله CKD از انگلستان وارد و پس از مونتاژ به بازار عرضه می کرد، سپس بین سال های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰ سهامی کمپانی هاوکرسیدلی و بعد بخش خصوصی به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذار شد و در سال ۱۳۷۵ پیرو اتخاذ اهداف جدید از سوی سازمان گسترش، این شرکت به عنوان یک شرکت موتورساز تامین کننده موتورهای خودروی شرکت های خودروساز شناخته شد.

سهام شرکت صانع به سال ۱۳۷۶ به شرکت پارس خودرو انتقال و ۱۰۰ درصد سهام شرکت به این واحد خودروسازی واگذار شد و شخصیت حقوقی این شرکت نیز در اسفند ماه سال ۱۳۸۰ از سهامی خاص به عام تبدیل و موفق به دریافت گواهینامه استاندارد ISO۹۰۰۲ از آلمان گردید.

با توجه به خریداری شدن شرکت پارس خودرو توسط شرکت سایپا در سال ۱۳۸۰، شرکت صانع به صورت ۱۰۰% متعلق به شرکت مگاموتور که از شرکت های اقماری سایپا می ­باشد، شد و در حال حاضر نیز اقدام به تولید و ماشینکاری بلوک سیلندر و میل لنگ خودروی پراید می کند.

سایپا آذربایجان هم اکنون انواع قطعات خودروی پراید و تیبا شامل یاتاقان، میل لنگ، سیلندر، شفت، انواع کشوئی، انواع بلنگ دنده و شفت را تولید و به بازار عرضه می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار