کد خبر: ۸۷۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸ 05 July 2020

دریافت وجه هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی ممنوع است

تابناک/ رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گیلان گفت: کلیه وجوه دریافتی مجاز در هنگام ثبت‌نام شامل بیمه و کتاب‌های درسی فقط از طریق واریز به حساب مدرسه امکان‌پذیر است.

مجید فاریابی در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم اطلاع رسانی دقیق وجوه دریافتی توسط مدیران مدارس، اظهار کرد: دریافت هرگونه هزینه‌های اختیاری و دیگر خدمات با هماهنگی و موافقت انجمن اولیای مدرسه و رعایت سایر قوانین پس از آغاز سال تحصیلی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به بازدیدهای مستمر بازرسان ستاد نظارت بر ثبت‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان از برخی مدارس، افزود: از شروع ثبت‌نام تا ۱۲ تیر ماه از ۱۴ ستاد ثبت‌نام ادارات و همچنین ۸۲ مدرسه بازدید شده که در این بین، نسبت به احضار دو مدیر، تذکر به ۶ مدیر مدرسه و یک مورد برگشت وجه اقدام شده است.

رئیس ستاد نظارت بر ثبت‌نام مدارس آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس عادی دولتی و هیئت امنایی بر اساس محدوده بندی جغرافیایی انجام می‌شود.

فاریابی با اشاره به گشایش پایگاه‌های سنجش سلامت از اول مرداد، بیان کرد: مدیران مدارس موظفند از تاریخ ۱۰ تیرماه نسبت به ثبت‌نام در سامانه سنجش دانش‌آموزان بدو ورود و یا پیش دبستان برای نوبت گیری اقدام کنند.

وی درباره ثبت‌نام مدارس غیر دولتی نیز گفت: انعقاد قرارداد شهریه بین ولی دانش‌آموز و مدرسه غیر دولتی در سامانه تعیین شهریه به نشانی www.mosharekatha.ir انجام می‌شود که یک نسخه از آن پس از مهر و امضا به اولیا تحویل می‌شود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان گیلان گفت: سامانه رسیدگی به شکایات به نشانی shekayat.medu.ir و شماره تلفن ۳۳۳۲۴۸۷۶ آماده پاسخگویی به شکایات احتمالی اولیا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار