کد خبر: ۸۷۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 05 July 2020

 

سخنگوی جمعیت هلال احمر از بهره‌گیری هلال احمر از پهپاد در آینده نزدیک خبر داد.
 
                                                   ورود پهپاد به هلال احمر

به گزارش «تابناک»، محمد نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: استفاده از ظرفیت پهپادی یکسالی است که در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است، چرا که ما از این سیستم می‌توانیم برای ارزیابی حوادث طبیعی، جاده‌ای، حریق و ... استفاده کنیم.

وی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه در بعضی جاها و مواقع امکان استفاده ازهلیکوپتر وجود ندارد، پهپادها می‌توانند کمک زیادی به ما بکنند. از طرف دیگر با توجه به اصطحلاک، هزینه‌های جانبی، زمان‌بر بودن و ... که در مرود هلیکوپترها وجود دارد، می‌توان در بسیاری از موارد از پهپاد استفاده کرد.

نصیری با اشاره به ظرفیت و توان بالای کشورمان در تکنولوژی ساخت و استفاده از پهپادها نیز گفت: با ارزیابی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که از طریق خرید خدمت، از این پهپادها استفاده کنیم و در این خصوص مذاکراتی هم با چند دستگاه و نهاد شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره اینکه پهپادها چه زمانی در هلال احمر به کار گرفته خواهند شد، اظهارکرد:‌ همانطور که گفتم این موضوع از مدت‌ها قبل در سیاست ما هست و امسال اجرایی می‌شود.

به گفته وی، یکی از بیشترین کارکردهای پهپاد در بخش ارزیابی و مواردی از این دست آن است که می‌توان با هزینه کمتر و سرعت و دقت بیشتری وارد عمل شد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار