کد خبر: ۸۷۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸ 04 July 2020

 

استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و تجمعات از فردا در استان گیلان اجباری می‌شود

تابناک/گروه استان‌ها- استاندار گیلان گفت: از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و تجمعات اجباری است بنابراین همه باید به این امر توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا استان گیلان اجتناب از سفرهای غیرضروری و حضور در اجتماعات را برای جلوگیری از اوج یافتن کرونا ضروری خواند و اظهار داشت: از 15 تیرماه استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و تجمع‌ها اجباری است بنابراین همه باید به این امر توجه کنند.

استاندار گیلان کمبود ماسک در فروشگاه‌ها را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه باید تیم‌های نظارتی فعالیت خود را در تمام شهرستان‌ها دوچندان کرده و از مشارکت‌های مردمی نیز بهره بگیرند عنوان کرد: از عموم مردم انتظار داریم از برگزاری مراسم‌های جشن و عزا خودداری به عمل آورند زیرا چنین تجمعاتی عامل انتشار ویروس است.

زارع رعایت دستوراالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌های مورد تأکید ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت و درمان را خواستار شد و تصریح کرد: با توجه به حساسیت وضع موجود و اهمیت رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از 15 تیرماه استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و تجمع‌ها برای هم خدمت دهندگان و هم خدمت‌گیرندگان اجباری است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه افرادی که از ماسک استفاده نکنند خدمتی نیز به آنان ارائه نمی‌شود ضرورت فراهم آوردن ماسک مورد نیاز مردم و عرضه آن در فروشگاه‌ها را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: امیدواریم دستگاه‌های متولی این امر به شکلی برنامه‌ریزی کنند تا مردم در تهیه ماسک دچار مشکل نشوند.

وی تولیو و عرضه ماسک ارزان‌قیمت توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با بهره‌مندی از یارانه دولتی را اقدامی بسیار خوب تلقی کرد و افزود: در کشور اقدامات بهینه‌ای از طرف تولیدکنندگان و گروه‌های جهادی برای کمک به مردم در زمان اوج شیوع کرونا انجام شد که استان گیلان در این بخش به‌ویژه تولید ماسک پیشتاز بوده است.

استاندار گیلان رعایت الزامات بهداشتی و تلاش برای نهادینه کردن این فرهنگ در بین اجتماع را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید در این امر ورود کرده و با تولید برنامه‌های مرتبط مردم را جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ترغیب کنند زیرا بی‌توجهی به این امر بدکن شک بار سنگینی را بر دوش بهداشت و درمان تحمیل می‌سازد. 

زارع با اشاره به اینکه موضوع تغییر سبک زندگی و عادات جدید رفتاری شهروندان، نیازمند اقدامات اقناعی و رسانه‌ای گسترده‌تری است ابراز داشت: انتظار داریم اقدامات پیشگیرانه با جدیت تمام دنبال شود و نظارت‌ها در همه کارگروه‌ها نیز به صورت دقیق استمرار پیدا کند تا مجدداً شاهد اوج گرفتن ویروس کرونا در گیلان نباشیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تقویت تیم های نظارتی خود دانشگاه علوم پزشکی را خواستار شد و با بیان اینکه انتظار داریم مردم در این امر مشارکت داشته باشند عنوان کرد: در حال حاضر شاهد کمرنگ شدن سطح مراقبت‌ها و رعایت پروتکل‌ها در کسب‌وکارها هستیم که باید اتحادیه ها و اصناف نظارت خود را بیشتر کنند.

وی تقویت زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان استان گیلان در مدت چهار ماه اخیر و پس از شیوع کرونا را متذکر شد و گفت: باید همواره از مردم بخواهیم نسبت به رعایت پروتکل،های بهداشتی و اصول بهداشت فردی و اجتماعی به ویژه در مکان‌های پرتجمع بیشتر دقت کنند و همواره ویروس کرونا را خطرآفرین بدانند.

استاندار گیلان تغییر سبک جدید و رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی را دو مؤلفه اساسی جهت مقابله با شیوع گسترده ویروس کرونا اعلام کرد و بیان داشت: خانواده‌ها در مورد برگزاری کنکور سراسری نگرانی‌هایی دارند از طرفی تدابیر لازم در راستای برگزاری مناسب این آزمون با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در حال انجام است.

زارع در ادامه به موضوع اجرای سنجش و غربالگری نوآموزان نیز اشاره کرد و با تأکید بر اینکه باید تدابیر لازم برای ضدعفونی مستمر مراکز انجام این پایش، از سوی دستگاه متولی اندیشیده شود افزود: بدون شک با رعایت نکات بهداشتی نه‌تنها جامعه‌ای سالم‌تر خواهیم داشت بلکه همه افراد نیز از ویروس کرونا مصون می‌مانند.

استاندار گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید انصاری تنها استاندار شهید کشور و شهید نورانی معاون عمرانی او که منشأ خدمات زیادی برای مردم استان بودند، اظهار داشت: این شهیدان والامقام یادگارهای ماندگاری از خدمت صادقانه در ذهن گیلانیان از خود به جای گذاشته‌اند و هیچ‌وقت از ذهن و قلب مردم ولایتمدار استان بیرون نمی‌روند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار