«اسدالله عباسی»، نماینده مردم رودسر و سخنگوی هیات رئیسه در مجلس دهم، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با «نامه هشدارآمیز روسای کمیسیون‌های تخصصی به روحانی» گفت: مجلس یازدهم شتابزده عمل نکند. شاهد بودیم مجلس در آغاز کار، وزرای دولت را برای ارائه گزارش عملکرد به صحن دعوت کرد، این اقدام خوبی است. باید براساس منطق و قانون حرکت کنیم، نمایندگان ببینند اگر راه حلی برای مشکلات پیدا نمی‌شود بعد دست به برکنار کردن، بزنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس دهم ادامه داد: حق نمایندگان است که بتوانند خواسته‌ها و مطالبات مردم را در مجلس منعکس کنند و در چارچوب قانون مجلس قدم بردارند اما اینکه در شروع کار هنوز کمیسیون‌ها شکل نگرفته یا خود نمایندگان در جای یابی کمیسیون‌ها مشکل دارند، طرح این قبیل مسائل باعث التهاب در جامعه سیاسی و اجتماعی می‌شود. مجلس می‌تواند از رئیس‌جمهور نیز درخواست کند تا گزارشی به نمایندگان ارائه کند. در شرایطی که متأسفانه مردم در مضیغه قرار گرفتند بحث اشتغال، خودرو، تولید و صادرات بایستی در اولویت باشد و یک عقلانیتی در مجلس حاکم شود.

عباسی ادامه داد کرد: انتظار داریم مجلس یازدهم به صورت منطقی و قانونی عمل کند. قبول داریم که دولت مشکلاتی داشته و دارد اما باید بر مدار منطق حرکت کرد. 2500 واحد مسکونی خالی داریم، از آن طرف در کلان‌شهر تهران، هرج و مرج در قیمت‌های مسکن وجود دارد. بعضی‌ها توضیحات‌شان قانع کننده نیست و می‌گویند مقصر فقط دولت است، اما من معتقدم برخی از مدیران ناکارآمد باید برکنار شوند تا یک پویایی و تحرک در ساختار سازمان، ایجاد شود.

نماینده مردم رودسر در مجلس دهم گفت: بهتر است در عوض نامه هشدار آمیز، نمایندگان پیشنهادات و راه حل‌هایی را برای برون رفت از این شرایط ارائه دهند. در مجلس دهم وقتی بحث استیضاح مطرح شد و پس از گزارش رییس جمهور در بخش هایی که ایراد در بعد نظارتی بود، سعی کردیم ورود پیدا و در آنجا کار کنیم. در این شرایط و در این برهه از زمان به دلیل شرایط سیاسی و امنیتی کشور به بجای تقابل و تنش باید تعامل ایجاد کنیم؛ نباید به تنش سیاسی بین دو قوه (مجریه، قضائیه) دامن زد. قوه قضائیه محکم کارهایش را انجام می‌دهد، قوه مقننه هم بیاید وسط و کارش را با قوت انجام دهد، قوه مجریه نیز خود را هماهنگ کند. در شرایطی که کرونا بسیاری از بنگاه های تولیدی و اقتصادی کشور را مختل کرده نباید به جای انسجام و وحدت ملی در بدنه نظام اختلاف ایجاد کنیم که یقینا به نفع کشور نخواهد بود.

نماینده پیشین مجلس افزود: در شرایط فعلی نباید مسائلی را مطرح کنیم که در آن بوی تفرقه باشد زیرا یک عده افراد فرصت‌طلب و مافیا که به کشور ما نفوذ پیدا کردند، سوءاستفاده می‌کنند و این منجر به ضربه خوردن مردم می‌شود. بایستی با دقت و با حوصله حرکت کرد. به نمایندگان هم حق می‌دهیم. نباید واژگان و حرف‌هایی را به زبان بیاوریم که مشکلات در جامعه تقویت شود. مجلس باید ضمن ارائه راهکارهای مناسب برای توسعه و رفع مشکلات کشور در جایی که قصوری است، برخورد کند. مجلس باید در وهله اول تذکر و سوال و تحقیق و تفحص و در نهایت اگر جواب نداد به استیضاح روی آورد. در سال آخر دولت، آرامش باید بیشتر باشد.

او در پایان گفت: با شروع مجلس یازدهم نمایندگان به جای شعارهای احساسی به ارائه راه حل بپردازند. اگر مجلس قبل ضعف‌هایی داشته آن‌ها را برطرف و نقاط قوت را اعلام کنند، هر مجلسی و هر عملکردی ضعف و قوت دارد مردم از شعارهای سیاسی خسته هستند و عمل می‌خواهند، برایند مجلس و دولت را در حقوق و مزایای خود ببینند اگر نبینند همه این‌ها را ارزیابی می‌کنند و به‌نظر من، نتیجه مثبتی به مسئولین نمی‌دهد. 2/5