کد خبر: ۸۷۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲ 03 July 2020
 

تابناک/امام جمعه رشت: سقوط و فروپاشی امریکا، نتیجه بی تدبیری، ظلم و جنایت است.

 
نماز جمعه رشتبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های نماز جمعه امروز در مصلای امام خمینی رشت، به ظلم و ستم دولتمردان امریکا به مردم خودشان اشاره کرد و گفت: مدیران بی کفایت این کشور در یک قرن گذشته آن را به سوی انحطاط و نابودی سوق داده است.
 
  • آیت آلله فلاحتی و امام جمعه رشت با اشاره به بی تدبیری دولتمردان رژیم  آمریکا به ویژه در مهار ویروس کرونا افزود: فروپاشی آمریکا روز به روز نزدیک تر می شود زیرا دولت ظالم آمریکا در بحران شیوع ویروس کرونا نه تنها تدبیر نکرد بلکه عقب مانده ترین کشور دنیا محسوب می شود.
 
  • وی خاطرنشان کرد: بر سر کار آمدن سردمداران بی تدبیر در آمریکا، این کشور را با تمام ادعاهایش بدهکارترین کشور دنیا و به فروپاشی نزدیک تر کرده است.
 
امام جمعه رشت در بخشی دیگر از خطبه ها، به سالروز ولادت امام هشتم، امام رضا علیه السلام، اشاره کرد و افزود: تشریف فرمایی این امام همام و بزرگوار به ایران نتایج مثبت بسیاری به همراه داشت که برکات و ثمرات آن همچنان ادامه دارد. 
 
  • آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امام رضا در قلب ملت ایران جا دارد و آحاد مردم عاشق و دلداده این امام رئوفند خاطرنشان کرد: امام رضا علیه السلام با آمدن به ایران و اجرای مناظره های مختلف در حوزه های علمی و دینی، درکنار رفتار، سلوک و منش خود ضمن تقویت شیعه، جایگاه رهبری دینی را نیز تثبیت کرد.
 
  • وی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم گیلان در طول تاریخ  به مردمی فهیم، عاقل و والامنش مشهور بوده اند گفت: گیلانیان از ویژگی های فرهنگی اسلامی و بومی بهره مندند اما نجابت این مردم برخی مواقع بستری برای ورود فرهنگ های بیگانه و سوء استفاده آنان بوده است.
 
  • آیت الله فلاحتی با اشاره به نیت های سوء دشمن برابر اخلاق بی آلایش و پاک مردم گیلان افزود: دشمن در تلاش است فرهنگ بومی و دینی مردم گیلان را گرفته و آن را با فرهنگ منحط و بی ریشه جایگزین کند.
 
  • امام جمعه رشت به برخی آداب زشت که به جامعه وارد شده اشاره کرد و افزود: یکی از بدترین و زشت ترین این آداب سگ گردانی ازسوی برخی افراد است که به فرهنگ تبدیل شده و مردم و خانواده های مسلمان برای مقابله با این مشکل باید قدم برداشته و کمک کنند.
 
  • نماینده ولی فقیه در گیلان، غفلت و نادانی را سبب بروز برخی رفتارهای ناهنجار عنوان کرد و گفت: اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه تک تک افراد جامعه است و جوانان هیاتی و مذهبی می توانند برای حفظ فرهنگ غنی جامعه گام های موثری بردارند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار