مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام خبر داد؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: هفت هزار و ۱۴۳ نفر متقاضی در استان در سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری وزارت تعاون ثبت‌نام کردند که چهار هزار و ۸۳۴ نفر مشمول دریافت بیمه‌بیکاری هستند.
کد خبر: ۸۷۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷ 03 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ شکراله شیرخانی  اظهار داشت: برای همین منظور سامانه‌ای به آدرس bimebikari.mcls.gov.ir راه‌اندازی شد تا افراد درخواست خود را در آن ثبت کنند.

وی افزود: مشاغل پرخطر تا پایان اردیبهشت و مشاغل کم‌خطر که از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده‌اند، تا پایان فروردین ماه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

شیرخانی یادآور شد: متقاضیان بیمه بیکاری یک ماه فرصت دارند تقاضای خود برای دریافت مقرری بیمه بیکاری را در سامانه تعیین‌شده اعلام کنند، براین اساس اواخر خردادماه آخرین مهلت ثبت درخواست برای بیکاران در اردیبهشت‌ ماه بود.

وی اضافه کرد: بیکاران خردادماه نیز تا پایان تیرماه فرصت دارند درخواست خود را ثبت کنند، برای افرادی که از ابتدای خردادماه بیکار شدند و یا بیکاری آنان استمرار داشته باشد بررسی صورت می گیرد و هرگونه پرداخت بر اساس قانون کار، تامین اجتماعی و بیمه بیکاری خواهد بود.

شیرخانی تاکید کرد: درخواست بیمه بیکاری کرونا نیازی به رسیدگی در کمیسیون‌های مربوطه ندارد و صرفا مبنای تایید صلاحیت آنها شرایطی است که سامانه برای آنها تعریف کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: افرادی که از اسفند سال گذشته بیکار شدند و بیکاری آنها همچنان استمرار داشته باشد چنانچه شرایط قانونی (مشمول قانون کار، قانون تامین اجتماعی و بیمه بیکاری) را داشته باشند می‌توانند مقرری بیکاری دریافت کنند.

وی اظهارداشت: مبلغ بیمه بیکاری که تحت عنوان کرونا برای افراد واریز می‌شود بر مبنای ۲ سوم از ۵۵ درصد حداقل دستمزد است و میزان آن برای مرد و زن تفاوت ندارد و تفاوت واریزی مربوط به مجرد و متاهل بودن و افراد تحت تکفل فرد مشمول و میزان کسر بیمه بر مبنای حقوق است.

شیرخانی تصریح کرد: بیمه بیکاری افراد به عنوان سنوات بازنشستگی و سابقه بیمه افراد محاسبه می‌شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار