کد خبر: ۸۷۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 03 July 2020

پیام‌های تسلیت‌ برای درگذشت سیروس گرجستانی

تابناک/مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای ارزشیابی هنرمندان، معاون سیمای سازمان صداوسیما و بنیاد سینمایی فارابی درگذشت سیروس گرجستانی را تسلیت گفتند.

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت سید محمد طباطبایی حسینی با صدور پیامی درگذشت سیروس گرجستانی، بازیگر سینما، تلویزیون و رادیو و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت را تسلیت گفت. وی نوشته است: خبر درگذشت بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون را ناباورانه شنیدیم و هنوز با آن کنار نیامده‌ایم. استفاده از واژه مرحوم و زنده یاد برای هنرمند پیشکسوت؛ سیروس گرجستانی سخت است چه اینکه او سرشار از زندگی بود. خاطراتی که از او به جا مانده با مهربانی و محبت همراه است.

جناب گرجستانی در بازیگری در هر سه رشته تئاتر، سینما و تلویزیون دارای شناسنامه پربار و قابل اعتنایی است. او را اگرچه این سال‌ها بیشتر در قاب تلویزیون و بر پرده سینما دیده‌ایم اما تا میانه‌های دهه ۷۰ یکی از بازیگران شاخص تئاتر کشور بود و شاید یکی از حسرت‌های نسل جوان ندیدن زنده‌یاد گرجستانی روی صحنه تئاتر باشد.  اینجانب درگذشت این هنرمند عزیز و عضو محترم موسسه هنرمندان پیشکسوت را به خانواده محترم‌شان به ویژه به همسر و فرزندان ایشان و نیز به هنرمندان عزیز تسلیت گفته و از درگاه پروردگار متعال برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم. 

همچنین در پیام بنیاد سینمایی فارابی در پی درگذشت سیروس گرجستانی آمده است؛ گیله‌مرد در قلب مردم بود. نه صرفا به واسطه بازی‌های شیرین و ماندگارش در تلویزیون، او عمیق‌تر از آنی بود که می‌نمود. اصیل و نجیب، با سابقه چندین دهه خاک‌صحنه خوردن، از سنگلج تا گروه دوم هنر ملی تا حضور معرکه در معرکه بر صحنه نمایش. سیروس گرجستانی هنرمند محبوب و پیشکسوت، به‌ واسطه اصالت و سلامت‌اش، نزد مردم در جایگاهی که باید، قرار گرفت.

گیله‌مرد در قلب ما بود، افسوس که باید باور کنیم سیروس گرجستانی دیگر در بین ما نیست و به جمع دوستان دیرینش هادی اسلامی و خسروشکیبایی و دیگر هنرمندان اصیل عرصه نمایش پیوسته است. نسلی که ستاره بود، ستاره ماند و در آسمان هنر، ستاره خواهد بود. روحش شاد و مصیبت فقدانش بر خانواده معززش و جامعه هنری کشور، تسلیت باد.

افزون بر این، مرتضی میرباقری معاون سیما در پیامی درگذشت سیروس گرجستانی هنرمند پیشکسوت تلویزیون و سینما را تسلیت گفت. وی در این پیام نوشته است: درگذشت سیروس گرجستانی، هنرمند محبوب و دوست داشتنی، موجب تأثر و اندوه عمیق اینجانب شد. قبول از میان رفتن بازیگری که همواره با چهره ای بشاش و خندان، لبخند را بر لب همه می نشاند، دشوار است. مرحوم سیروس گرجستانی هم از هنرمندان توانایی بود که همیشه با روی باز و انگیزه ای فراوان با سیما همکاری می‌کرد؛ چون عاشق مردم و فرهنگ و هنر این سرزمین بود.

این بازیگر با نقش‌هایی به یادماندنی در آثار طنز، جای خود را در دل همه باز کرده بود و مردم وی را با این آثار به یاد خواهند داشت. در کارنامه سیروس گرجستانی همچنین بازی در تعداد چشمگیری سریال فاخر تاریخی و انقلابی دیده می‌شود که نشان از تعهد و مسئولیت پذیری وی برای روشنگری و اعتلای تفکر و فرهنگ این ملت داشت؛ سریال‌هایی چون امام علی، ولایت عشق، کیف انگلیسی، مدرس، کلاه پهلوی و شاهرگ که با روایتی درباره سال‌های صدر انقلاب اسلامی، این شب‌ها از شبکه دو سیما درحال پخش است.

اینجانب، درگذشت این هنرمند فقید را حضور خانواده محترم ایشان، خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم کشورمان تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان از خداوند متعال طلب صبر و برای آن هنرمند والا مقام رحمت و غفران الهی مسئلت دارم.

سیروس گرجستانی، هنرمند عرصه نمایش در حوزه‌های تئاتر، سینما و تلویزیون امروز (پنجشنبه، ۱۲ تیر) در هفتاد ‌و ‌ شش‌سالگی درگذشت. این بازیگر که از شب گذشته به دلیل بیماری قلبی در بیمارستانی در تهران بستری شده بود،‌ صبح امروز بر اثر سکته قلبی با زندگی خاکی وداع کرد. علی اکبر محمودزاده گرجستانی با نام هنری سیروس گرجستانی زاده ۲۵ اسفند ۱۳۲۳ در بندر انزلی بود و فعالیت خود را در عرصه تئاتر از سال ۱۳۴۹ آغاز کرد و در سال ۱۳۵۶ وارد تلوزیون و سینما شد.
فعالیت سینمایی او با فیلم فریاد مجاهد به عنوان بازیگر در سال ۱۳۵۸ آغاز شد و پیش از انقلاب در دو فیلم سینمایی با نام‌های بیست سال انتظار و مأمور دو جانبه بازی کرده بود. از جمله سریال‌های مطرح این بازیگر می‌توان به همکاری‌اش با رضا عطاران در مجموعه متهم گریخت و همچنین ایفای نقش در سریال‌های زن بابا و گاوصندوق اشاره کرد. سیروس گرجستانی این شب‌ها سریال شاهرگ را به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری روی آنتن دارد که به فضای دهه ۶۰ می‌پردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار