کد خبر: ۸۷۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ 02 July 2020
 

تابناک/نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : وجود مردم با فرهنگ و با بصیرت به موجب مصونیت از انحراف ها و ریزش ها می شود.

 
دومین نشست شورای فرهنگ عمومی گیلان در سال 99به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به اینکه برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب قرار نیست مقطعی ، احساسی و پلیسی اقدام شود گفت : برای ترویج درست فرهنگ عفاف و حجاب باید با بهره گیری از قوانین و اصول منبعث از اسلام ناب ، احکام شرعی ماندگار برای نسل های آینده باقی گذاشت.

وی خاطرنشان کرد : دولت و جامعه ای از انحراف ها و ریزش ها ، حتی ریزش های اقتصادی مصون خواهد بود که مردمی با فرهنگ و با بصیرت داشته باشد. 

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد : مسوولان هم باید مانند موضوع مهم مقابله با بیماری کرونا بسیج شوند و برای استحکام فرهنگ جامعه فعالیت کنند.

آیت الله رسول فلاحتی با تاکید براینکه رسانه ها به ویژه صدا و سیما باید در خدمت فرهنگ جامعه باشند ، افزود : همه باید مقابل هجمه فرهنگی دشمن بایستند زیرا هر چقدر دیرتر اقدام شود ریزش ها نیز بیشتر خواهدشد.

وی زمین خواری ها ، کوه خواری ها و همه تعرض ها به بیت المال را از مصداق های بارز نبود فرهنگ درست در جامعه عنوان کرد و گفت : نظارت و گفتمان هم از فعالیت های تاثیرگذار فرهنگی است و مسوولان باید برای فرهنگ عمومی جامعه راهکار ارائه دهند.

استاندار نیز در این نشست گفت : مقوله های مختلف عرصه فرهنگ عمومی با مشارکت تک تک افراد جامعه قابل بررسی و اجرا است.

ارسلان زارع مقوله عفاف و حجاب را هم یکی از مهم ترین موضوعات عرصه فرهنگ عمومی دانست و افزود : برای پذیرش فرهنگ عفاف و حجاب در باور عمومی ، راهکار و پیشنهاد عملی و قابل اجرا باید ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد : تقویت و رشد این باور عمومی به ویژه در نسل جوان امروز با روش های سلبی جواب نمی دهد و باید با بهره مندی از روش های اقناعی و ایجابی نتیجه گرفت.

ارسلان زارع به بهره گیری از شیوه های کارآمد و تاثیرگذار از سوی دستگاه های مختلف فرهنگی اشاره کرد و گفت : اجرای درست فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین این شیوه هاست که در فرهنگ دین مبین اسلام و منویات بزرگان دین نیز بسیار بر آن تاکید شده است.

فیروز فاضلی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هم با اشاره به تشکیل دومین جلسه امسال شورای فرهنگ عمومی استان گفت : اصرار و تاکید آیت الله فلاحتی ، نماینده ولی فقیه در گیلان برای تبیین و ارائه راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ارزشمند است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار