کد خبر: ۸۷۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 02 July 2020
آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه نیازمند فعالیت‌های عملی برای استمرار و استحکام فرهنگ جامعه هستیم گفت: بسیاری از مشکلات و ریزش های اقتصادی امروز نتیجه کم‌توجهی به بخش فرهنگی است.
 

 

تابناک/به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز(پنج‌شنبه، ۱۲ تیر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در مصلی رشت با محوریت عفاف و حجاب با تاکید بر پرهیز از فعالیت‌های مقطعی، احساسی و پلیسی در این حوزه گفت: نیازمند اجرای فعالیت‌های شرعی و دینی ماندگار در این حوزه برای نسل‌های بعد هستیم.
 
 
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه عفاف و حجاب ربطی به دولت‌ها با هر نگرش فرهنگی و اجتماعی ندارد افزود: نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه با توجه به هجمه‌های دشمن در خدشه‌دار کردن آن، نه تنها آسیبی وارد نمی‌کند بلکه سامانه دولت را محکم‌تر نیز خواهد کرد.
 
 
وی جامعه موفق را جامعه‌ای مبتنی بر آموزه های دینی و اسلامی دانست و بیان کرد: مشکلات و انحطاط جوامع غربی معلول اندیشه حاکمان جامعه است و جامعه موفق در گروه حضور مردمی بابصیرت، بافرهنگ و ثبات قدم است.
 
 
آیت الله فلاحتی خواستار راهکارهای عملی و فعالیت‌های ایجابی در حوزه عفاف و حجاب شد و اعلام کرد: متاسفانه عده‌ای در درون نظام گوششان بدهکار نیست درحالیکه نیازمند فعالیت‌های عملی برای استمرار و استحکام فرهنگ جامعه هستیم فعالیت‌هایی به مانند بحران کرونا که شاهد بسیج همه قوا در مبارزه با این پدیده شوم و منحوس هستیم.
 
 
وی بابیان اینکه بعد از انقلاب و جنگ هشت ساله تحمیلی بخش فرهنگی مورد کم‌توجهی قرار گرفته و به موازات بخش اقتصادی رشد نکرد عنوان داشت: بسیاری از مشکلات و ریزش‌های اقتصادی امروز معلول عدم توجه به بخش فرهنگی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان نظارت و گفتمان را یک فعالیت فرهنگی دانست و افزود: یک عده سیاست‌مدار اما سیاست‌باز هستند و فکر می‌کنند، کسی نمی‌فهمد و حرکات و گفتمانش آشکار نمی‌شود، درحالیکه شناخته شده هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه همگی مسئول فرهنگ جامعه هستیم و علما و روحانیون بازوان فرهنگی هستند بیان داشت: نیازمند ارائه راهکار با بهره‌گیری از تجارب گذشتگان برای ارتقا فرهنگ عمومی هستیم‌ و اقدامات سلبی راهکار آخر است.

 
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دشمن مداوم درحال توطئه‌چینی و هجمه فرهنگی علیه کشورمان است از صدا وسیما خواست تا با حضور کارشناسان مذهبی و فرهنگی در صدا و سیما، بصیرت‌افزایی و گفتمان‌سازی کنند.
 
 
وی با انتقاد از عملکرد صدا و سیمای مرکز گیلان و بیان اینکه از فعالیت‌های این رسانه در حوزه عفاف و حجاب راضی نیستم تاکید کرد: صدا و سیما یکپارچه باید در اختیار مجموعه‌های فرهنگی باشد زیرا فرهنگ ما مورد هجمه قرار گرفته و باید قیام کنیم.
 

وی غفلت در این حوزه را منجر به ریزش‌های بسیار دانست و خاطرنشان ساخت: زمین‌خواری‌ها، کوه‌خواری‌ها از مصادیق عدم وجود فرهنگ مناسب است که با آموزش و فعالیت فرهنگی مرتفع می‌شود.

 

در ادامه جلسه «مریم بخشی» مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، «مصطفی پور» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سردار«عزیزالله ملکی» فرمانده انتظامی استان به بیان عملکرد خود در حوزه عفاف و حجاب پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار