کد خبر: ۸۷۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ 02 July 2020

 

 
افزایش مجدد تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان/ مردم شرایط را عادی قلمداد نکنند

تابناک/گروه استان‌ها- سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: مردم از شرکت در مراسمات عزا و عروسی پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران از افزایش بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: این بیماری همچنان سلامتی مردم را تهدید می‌کند و در استان گیلان فعال است لذا از مردم تقاضا داریم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در اجتماعات خودداری کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه میزان ترخیص بیماران مبتلا به کرونا کاهش یافته است ابراز داشت: تعداد بیماران پذیرش شده در بخش‌های ICU افزایش یافته است.

حیدرزاده با اشاره به خطر بازگشت موج خطرناک کرونا در گیلان خاطرنشان کرد: در صورت عدم توجه مردم به فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی این احتمال وجود دارد که وضعیت استان گیلان مانند روزهای نخست شیوع این بیماری شود.

وی با بیان اینکه مردم نباید شرایط را عادی قلمداد کنند اظهار داشت: مردم برای جلوگیری از گسترش این بیماری باید از حضور در اجتماعات همچون مراسمات عزا و عروسی خودداری کنند در غیر این صورت شمار مبتلایان به کرونا در استان گیلان افزایش پیدا می‌کند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خطر افزایش میزان جانباختگان کرونا در سطح استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر شیوع بیماری کرونا در بین جمعیت سالمند استان در حال افزایش است‌.

حیدرزاده با اشاره به گزارشاتی مبنی بر برگزاری مراسمات عزا و عروسی با جمعیت 500 نفری در سطح استان گیلان تصریح کرد: حضور در اجتماعات قطعاً افزایش شمار مبتلایان به کرونا را به‌همراه خواهد داشت و با توجه به برگزاری مراسمات عزا و عروسی بین 100 تا 150 نفر ممکن است بدون علامت به این بیماری مبتلا شوند.

به گزارش تسنیم، همزمان با کاهش محدودیت‌ها و آغاز فعالیت‌ها، حجم عظیمی از گیلانیان با تصور اینکه بحران کرونا به پایان رسیده و خطری آنان را تهدید نمی‌کند به دستورالعمل‌های بهداشتی کاملاً بی‌توجه هستند و در هنگام حضور در خیابان‌ها و مکان‌های مختلف نیز از ماسک و دستکش استفاده نمی‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار