گفت‌وگوی تاجگردون با «تابناک»:
هیئت نظارت و هیئت اجرایی رد نکرد. اگر رد کرده بود که باید اطلاع می‌دادند تا من توضیحات می‌دادم. شورای نگهبان کاملاً کار من را بررسی کرد. حضرت آیت الله جنتی دو بار نامه داده است. بنده اعلام می‌کنم اگر حضرت آیت الله جنتی تماس بگیرند و بگویند ما اشتباهاً و سهواً شما را تأیید کردیم، فردا به مجلس نروید، من نمی‌روم. من گردن می‌گذارم و من اعتقاد به این نظام دارم...
کد خبر: ۸۷۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 02 July 2020

آیت‌الله جنتی حتی بگویند سهوأ اشتباهی در تائیدصلاحیت من شده؛ کنار می‌روم/ چرا باید حق من و مردمم را به رأی بگذارند؟/ خانواده تاجگردون بیشتر از 220 هکتار زمین داشت؛ مال آقایان!

 

تابناک گیلان/ گفت و گوی زنده «غلامرضا تاجگردون» در سایت «تابناک» اینقدر نکات ریز و درشت زیادی داشت که بیش از 2 ساعت به طول انجامید. هم سئوالات زیادی از سوی افکار عمومی و نمایندگان آنها وجود داشت که بخشی از آن متبلور در سئوالات معترضان به تائید اعتبارنامه نماینده باشت و گچساران بود هم در طرف مقابل تاجگردون پاسخ هایی نسبت به آنها داشت که باید هر دو سر موضوع برای روشن شدن ماجرا شنیده می شود.

به گزارش «تابناک» حدود یک ساعت از گفت و گوی بی پرده ما با «غلامرضا تاجگردون» در بخش اول این گفت و گو و در حین برگزاری آن به سمع و نظر مخاطبان رسید که بیشتر حول محور دلایل ردصلاحیت این نماینده مجلس در انتخابات میان دوره مجلس ششم، ماجرای طرح آبرسانی به زمین های امامزاده جعفر، مدرک دکتری تاجگردون، موضوع شرکت پتروامید آسیا و مسائلی از این دست بود. بخش دوم این گفت وگو مبتنی بر سایر محورها و سئوالات مطرح درباره «غلامرضا تاجگردون» است که در ادامه آن را می خوانید.

در ابتدای بخش دوم گفت و گو باید اشاره کنم که مطابق با اسناد ارائه شده توسط معترضان به اعتبار نامه شما، در خصوص ملک پدری شما ابهامی هست؟

می گویند ملک پدری ایراد داشته، و می گویند در این مقطع بعد از انقلاب زمین‌ها را اضافه کردیم. می گویند تاجگردون 700 هکتار زمین دارد. سال 1336 زمین خریداری شد، سال 1347 دو دونگ به خواهران و برادران داده شد که جزو من هم می‌شد. در زمان انقلاب سهم پدر را مصادره کردند. امروز یکی از معترضین رسماً گفت 700 هکتار دارم. من امروز رسماً اعلام می‌کنم بالای 220 هکتار اگر خواهران و برادران و من داشته باشم باقی‌اش مال شما.

 آقای تاجگردون! اسم شما در کیفرخواست بانک سرمایه وجود دارد، دلیل آن را توضیح می دهید؟

 کسی من را احضار نکرده است و مسئله‌ای نیست. فقط در پرونده یک کسی گفته که در گزارش آمده «سفارش تو را تاجگردون کرده است». من مطابق با قانون هرجایی توضیحی بخواهد مکلف به پاسخگویی در نهادهای نظارتی و امنیتی هستم. در این خصوص هم توضیحی خواسته و ارائه شد و اگر بازهم لازم به توضیح باشد، نه من بلکه هر مسئول و شهروند دیگری مکلف به پاسخ است.

مورد دیگری که مطرح می‌شود اعمال نفوذ شما در شرکت‌ها و گماردن اطرافیان شما در شرکت‌ها و پست‌هایی که اطرافیان و غیره از طرف شما دریافت کرده‌اند و گفته‌اند تعداد زیادی شرکت تحت نفوذ دارید؟

اقایان یک ادعا را کردند و در چند مرحله مطرح کردند. من هم رفتم توضیح دادم به هر جایی و تأیید شد. لیستی نوشتند که 72 شرکت تحت نفوذ من است، اسمش را گذاشتند شرکت‌های تو در تو که از این طریق معاملات نفتی صورت می‌گیرد. 20 نفر  از افرادی که در 20 تا از این شرکت‌ها هستند فامیلی‌شان تاجگردون است و ربطی هم به من ندارند، حتی گچسارانی هم نیستد.

بی اخلاقی کردند و در یکی  از این شرکت‌ها گفتند «محمدمهدی تاجگردون» فامیل تاجگردون است، در خاندان ما محمدمهدی تاجگردون نیست و بعد یک نام معروفی هم در همان شرکت پیدا کردند و گفتند پسر تاجگردون با فلانی در نهاد نظارت هستند.

شرکت ایرسا تدبیر اریانا را ببینید، شخصی به اسم محمد تاجگردون در این شرکت است. این شرکت چه کاری انجام می‌دهد؟ شبکه کامپیوتر و دوربین مداربسته و دارد. محمد تاجگرودن پسر برادرم هست؛ ولی نه این محمد تاجگردونی که در این شرکت است.

یک کسی در شرکت دیگر به اسم رامین تاجگردون است، فروش پوز از طریق این شرکت می‌کند، در خاندان ما رامین تاجگردون وجود ندارد. در شرکت خشک بار نیز کسی به اسم امیر تاجگردون است، ولی مربوط به خانواده ما نیست. در هشت شرکت دیگر که مربوط به آقای دلایز یکی از همشهری‌های من است، ایشان کار کرده و تلاش کرده و در این شرکت‌های دولتی هست، و این را به من ربط می‌دهند.

می گویند پتروشیمی گچساران مال من است. دیروز دیدم در مستندات، حدود 30 صفحه در مورد پتروشیمی گچساران توضیح دارند در مورد سهام پتروشیمی. پتروشیمی مربوط به هولدینگ خلیج فارس است. من عادت به اسم آوردن ندارم، ولی اینجا استثنائا اسم می‌اورم، آقای نجابت نماینده شیراز زیر این گزارش را علیه بنده امضا کرده اند. ایشان حتی گزارش را نخوانده‌اند! چون در انتهای این 30 صفحه گزارش، آن را به فردی پاکدست به اسم اقای «غلامحسین نجابت» ربط داده‌اند که عموی اقای نجابت نماینده شیراز و از امضاء کنندگان این گزارش علیه بنده است. یعنی آمده اند 30 صفحه نوشته اند که بگویید اقای نجابت دزد است؟ یعنی عموی شما دزد است؟ خواهشم از امثال آقای نجابت این است که شما هر گزارشی را می خواهید امضاء کنید اول آن را بخوانید بعد امضا کنید!

بررسی کنید در این سی سالی که من خدمت کردم در یک شرکت فعالیت اقتصادی داشتم؟  به معترضان گفته شده چرا قوم ستیزی می‌کنید؟  گفته‌اند نه ما قوم ستیزی نمی‌کنیم.

در حالی که گشته‌اند در سرمایه گذاری امید، هر چقدر لر بوده پیدا کرده‌اند و لیست کرده‌اند که حتی از مسجدسلیمان هم بوده‌اند. از بروجرد، دهلران، اردکان، رستم و ... همه لرها را پیدا کرده‌اند و گفته‌اند پای تاجگردون در میان است؛ چرا هر کسی را پیدا می‌کنند به من وصل می‌کنند.

بحث کشیده شد درباره اینکه گفتند درباره مادر شما توهین شد؟ از این موضوعات پرهیز می‌کنیم، ولی چون ابهام است من می‌پرسم. اینکه می گویند فلانی داماد شما است و پست گرفته است؛ چه؟

لیست همه فامیل‌هایم را برای کمیسیون نوشتم، سه نفر برادر من، ساسان، که سابقه مدیریت دارد و چند ماه است که معاون گردشگری است. پسر برادرم در پتروشیمی کار می‌کند، سهام هم ندارد. خواهر من 23 است که در استان فارس کار می‌کند. ولی امروز دیدم به من ظلم می‌شود. امضایی که سه نفر امضا کردند، نجابت، زاکانی و کریمی. می گویند در مورد مادر من چیزی نگفتند. در حالی که زیر نامه‌ای را امضا کرده‌اند که به مادر من توهین شده است و یک گروه از مردم منطقه این را نوشته‌اند. زیرش را امضا کردند، اما امروز می گویند درباره مادر شما نگفتیم.

یک گروه در منطقه ما می‌نویسند و این اقایان امضا می‌کنند. طرفی که نوشته یکی از هم دهاتی‌های ما است. اقایان لاقل خودتان بنویسید. اغتشاش را نوشته است اختشاش. در زبان لری اغتشاش، به این شکل نوشته می‌شود.

نوار جلسه شعبه را فرستاده‌اند منطقه ما، تا برای اظهارات من جواب بنویسند. باز هم اقایان مستنداتی که فرستاده‌اند را نخوانده‌اند. مجدد درباره مادر من نوشته‌اند. در مورد پدربزرگ من نوشته‌اند. تاجگردون که 30 سال خدمت کرده و به جنگ رفته وصلش می‌کنید به پدربزرگ من که صدسال پیش فوت کرده است. فرض کنیم اصلاً ظالم باشد. چه ربطی به من دارد؟ کمیسیون تحقیق این موارد را بررسی می‌کند. بعضی در مجلس به من می گفتند اگر به مادر شهید ما توهین می کردند، مجلس را بهم می ریختیم، ولی باز من ساکت نشستم و چیزی نگفتم متاسفانه بازهم آقایان به توهین های شان ادامه می دهند.

کمیسیون تحقیق جلسه برگزار کرد. معترضان یک ساعت توضیح دادند. و بعد من یک ساعت رفتم کمیسیون. گفتند تا روز شنبه مستندات تهیه کن. من تهیه کردم و دادم. نزدیک سه ساعت بند بند این مسائل را از من سؤال کردند. گزارش به کمیسیون دادند و شهادت دادند که ما بررسی کردیم.

گفتند شما صلاحیتتان در مراجع چهارگانه رد شده و در شورای نگهبان تأیید شدید؟

هیئت نظارت و هیئت اجرایی رد نکرد. اگر رد کرده بود که باید اطلاع می‌دادند تا من توضیحات می‌دادم. شورای نگهبان کاملاً کار من را بررسی کرد. حضرت آیت الله جنتی دو بار نامه داده است. بنده اعلام می‌کنم اگر حضرت آیت الله جنتی تماس بگیرند و بگویند ما اشتباهاً و سهواً شما را تأیید کردیم، فردا به مجلس نروید، من نمی‌روم.

اگر شورا بگوید سهو و خطایی رخ داده که منجر به تأیید شده شما گردن می‌گذارید؟

من گردن می‌گذارم و من اعتقاد به این نظام دارم.

از قول شما نقل شد که متعاقب اینکه ایراداتی به اعتبارنامه شما وارد شد، شما هم گفتید من هم ایراداتی را به فلانی ها که البته اسم نمی بریم، وارد می‌کنم، صحت دارد؟

اگر می‌خواستم گروکشی کنم، می‌توانستم چند صفحه بنویسم و بگذارم. من پیام زدم به کسی که ایا درست است من هم متقابلا  اعتراض به فلانی و فلانی بزنم؟ اصلاً طبع من این نیست. یک نفر را خواستم اعتراض بزنم که اصلاً این کار را هم نکردم. ولی اگر این کار را می‌کردم موضوع تمام می‌شد.

دو رویکرد مطرح می‌شود که در صحن گزارش قرائت می‌شود، و یک رویکرد هست که گزارش به رأی گذاشته شود. نقل قول از شما شده که مخالف با رأی گیری هستید. درست است؟

هر کسی و هر شهروندی دارای یک سری حقوق است. من نمی‌توانم به شورای نگهبان تعرض کنم که چرا صلاحیت من را تأیید می‌کنید. اعتراض به اعتبارنامه حق نمایندگان است. قانون تصریح می‌کند که، به رئیس مجلس نامه نوشته است که کسی که تأیید شده است.

آیت‌الله جنتی حتی بگویند سهوأ اشتباهی در تائیدصلاحیت من شده؛ کنار می‌روم/ چرا باید حق من و مردمم را به رأی بگذارند؟/ خانواده تاجگردون بیشتر از 220 هکتار زمین داشت؛ مال آقایان!

بنده به قالیباف نوشتم تا اینجا حق نماینده‌ها بود، ولی بعد از این حق من و مردمم است و حالا چرا باید حق من باید به رأی گذاشته شود. اگر اعتبارنامه رد شد، حق من در رد شدن اعتبارنامه این است که نیم ساعت صحبت کنم. در همین بند گفته است که به رأی گیری گذاشته شود. حق خودم می دانم که حق من را باید بدهید نه اینکه به رأی گذاشته شود. حق من نباید به رأی گذاشته شود.

متاسفانه حق من به رأی گذاشته نشد، ولی اخطار به من به رأی گذاشته شد. رئیس مجلس وظیفه دارد قانون را رعایت کند. چرا اعتبارنامه من را گروه این موضوع قرار دادید که این مجلس انقلابی است یا نیست؟

به هر حال شما به باور برخی‌ها سنگ محکی را پیدا کردید برای مجلس، آیا راهی سراغ دارید که از این حالت صفر و یک در برخی محافل تمام شود؟

این موضوع یعنی معیار انقلابی و غیرانقلابی گذاشتن اشتباه است. سوالم از این بحث این است که آیا حزب منظورشان است یا انقلاب؟ بگویند کجا و کی من عدول از انقلاب داشتم؟ از فرمایشات رهبری و ولایت فقیه کی عدول کردم؟

مقام معظم رهبری می‌فرماید رأی مردم حق الناس است. در سال 88 گفتند اینطور نباشد که اگر مطابق میل تان نبود همه چیز را زیر سؤال ببرید. حکومت چه تعارفی با من دارد که بخواهد به خاطر من هزینه بدهد؟

عکس پسر برادر من را گذاشته ان که کنار بنز عکس گرفته است و زیرش را امضا کرده‌اند. خوب این به اعتبارنامه من چه ربطی دارد؟ این فساد است؟

با توجه به اینکه امضای 9 نماینده پای اعتراض هست، غرض این افراد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ یعنی این افراد دستشان خالی است و با دست خالی دارند به شما اعتراض می‌کنند؟ و اسمشان و اعتبارشان را دخیل کرده‌اند؟

من نمی‌خواهم بگویم که من پاک پاک پاک هستم. ما هم دارای گناه هستیم، آقایان هم، نمی‌خواهم اصل ماجرا را بگویم،  شاید هیچ وقت هم نگویم. با هم، هم قسم شده‌اند و خواستند اعتراض کنند.

خدمت زاکانی رسیدم و گفتم من حاضرم با هم صحبت کنیم. زاکانی گفت من مستندات دارم و بر اساس آن اعتراض کرده‌ام. من دلایلش را نمی‌خواهم اعلام کنم ولی شاید اگر لازم شد دلایلش را می گویم. ولی من توصیه می‌کنم به دوستان که سرچ کنند و شرکت‌ها را جستجو کنند و خودشان حکم باشند. ان شاء الله هر چه هست خیر باشد، همان پیش بیاید.

چه اعتبارنامه تأیید شود و چه تأیید نشود چه برنامه و پیامی برای مخاطبان و مردم دارید که سرخوردگی ایجاد نشود؟

گروهی در شهرستان ما هستند که به من رأی قاطع دادند. من نماینده همه مردم هستم. وکیل مردم هستم. کارشناس این مملکت هستم. چند سال دیگر بازنشسته می‌شوم، کجای این مملکت با سرمایه خودش اینطور رفتار می‌کند؟ من امین این مملکت هستم و خواهم بود. نه من باید ناراحت شوم و نه نماینده‌ای که اعتراض کرده است. مخالفان و طرفداران من هم با این نگاه باشند.

من 70 درصد در دور قبل و 50 درصد در دور کنونی رأی اوردم. مردم می گویند ما به این مراجع نظارتی اعتماد کردیم و رأی دادیم چرا رأی ما را زیر سؤال می‌برند؟  من خدمتگذار نظام هستم. اگر خطایی کردم هم گردن می‌نهم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار