کد خبر: ۸۶۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ 01 July 2020
 
تابناک گیلان/ سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق در یک کلینیک درمانی در خیابان شریعتی خبر داد. بر اساس آخرین اخبار دریافتی، بر اثر این انفجار تا کنون ۱۹ نفر جان خود را از دست داده و قریب به ۱۱ تن نیز مصدوم شده اند. علت حادثه در دست بررسی است، اما گفته می‌شود که انفجار‌هایی در طبقات زیرین این کلینیک به وقوع پیوسته است.
 
 
 
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق در یک کلینیک درمانی در شریعتی خبر داد. بر اساس آخرین اخبار دریافتی در این انفجار تا کنون ۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
 
به گزارش «تابناک»، سید جلال ملکی در این باره گفت: ساعت 20:46 شامگاه روز سه شنبه (10 تیرماه 1399) وقوع حریق گسترده در یک کلینیک درمانی [کلینیک «سینا اطهر»] به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله نیرو‌های آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.
انفجار در یک کلینیک درمانی در خیابان شریعتی تهران
وی با بیان این که هم‌اکنون آتش نشانان چهار ایستگاه در محل حادثه واقع در خیابان شریعتی در حال انجام عملیات هستند، گفت: نیرو‌ها در حال جست‌وجو برای یافتن افراد هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: گفته می‌شود که انفجار‌هایی نیز در این محل رخ داده، اما هنوز علت حادثه مشخص نیست. این حریق و انفجار در یکی از طبقه‌های منفی این کلینیک درمانی رخ داده است.
 
اهم اخبار مرتبط با این رویداد مرگبار به صورت لحظه به لحظه پیش رویتان قرار دارد:
 
آخرین وضعیت ترافیکی در محدوده کلینیک سینا اطهر
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۹:۵۰
 

سرهنگ محمد رازقی، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به فارس گفت: محدودیت های اعمال شده در محدوده خیابان شریعتی که شب گذشته به دنبال آتش‌سوزی اعمال شده بود برداشته شده است.

وی گفت: هم اکنون تردد عادی را در محدوده منتهی به کلینیک سینا اطهر شاهد هستیم اگر چه کوچه ماهروزاده همچنان مسدود است.

ارجاع اجساد حادثه به پزشکی قانونی
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۹:۰۵
 

بر اساس اعلام پزشکی قانونی، تاکنون اجساد هجده تن از جانباختگان حادثه شب گذشته آتش سوزی در کلینیک سینااطهر جهت تعیین علت فوت به مرکزتشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شدند.

به گزارش فارس، این اجساد پس از بررسی و احراز هویت با دستور مقام قضایی اجساد تحویل بستگان درجه اول خواهدشد.

سخنگوی دولت تسلیت گفت
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۸:۳۱
 

علی ربیعی، سخنگوی دولت به نمایندگی از طرف دولت حادثه انفجار کلینیک درمانی سینا اطهر را تسلیت گفت و بر رسیدگی کامل و درمان مصدومان این انفجار تاکید کرد.

وی اظهار داشت: عوامل امداد و نجات و درمان اعم از آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر از دقایق اولیه به سرعت مشغول نجات حادثه‌دیدگان و جلوگیری از گسترش ابعاد حادثه شدند. از دقایق اولیه انتشار خبر انفجار و با مشخص شدن ابعاد حادثه، اعضای دولت پیگیر روند امدادرسانی بودند و مدیران ارشد وزارت بهداشت، استانداری و شهرداری تهران و دیگر عوامل امدادی و انتظامی سریعا در محل حادثه حضور پیدا کردند و بر حسب وظیفه در روند امدادرسانی نظارت داشتند.‌

سخنگوی دولت تاکید کرد: شناسایی علت وقوع این حادثه دردناک در دست بررسی است و درباره علت و ابعاد انفجار اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین مراکز درمانی نزدیک محل حادثه برای هر نوع ارائه خدمات به مصدومان در وضعیت آماده‌باش کامل قرار دارند و به درمان مصدومان مشغول هستند. کماکان پیگیر روند امداد و نجات هستیم و همه عوامل در تلاش هستند تا از تلفات بیشتر جلوگیری کنند.

رد شایعه وجود مواد رادیواکتیو
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۱:۴۹
 

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حضور پرتعداد افراد در محل حادثه، هم به جهت احتمال انتقال ویروس کرونا و هم به دلیل این که در مرکز درمانی، کپسول‌های گاز از جمله اکسیژن وجود دارد و احتمال انفجار مجدد هنوز به طور کامل از بین نرفته است، می‌تواند خطرآفرین باشد و بیم افزایش مصدومان را داریم. بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم اخبار را از رسانه‌ها پیگیری کنند و در محل حادثه جمع نشوند.

وی همچنین شایعه وجود مواد رادیواکتیو در این مرکز درمانی را رد کرد و گفت: در این مرکز پزشکی فعالیتی در حوزه پزشکی هسته‌ای انجام نمی‌شد و فرضیه وجود مواد رادیواکتیو در آن رد می‌شود. با این حال همکاران این موضوع را بررسی کردند و به همین نتیجه رسیدند؛ کما این که می‌بینید در محل حضور دارند و بدون مشکل در حال امدادرسانی هستند.

آخرین گزارش درباره شمار مصدومان و جان باختگان
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۱:۴۶
 

روابط عمومی اورژانس کشور از افزایش جان‌باختگان انفجار و حریق در کلینیک سینا اطهر به ۱۹ تن (١۵ زن و چهار مرد) و مصدومیت ۱۴ تن در پی وقوع این حادثه خبر داد.

روابط عمومی اورژانس کشور از انتقال هفت مصدوم به مرکز درمانی خبر داد و اعلام کرد که مصدومان خانم ۴۵ساله از پرسنل، آقا ۴٢ ساله آتش‌نشان، آقای ٣٧ ساله و خانم‌های ۵٠، ٢٣، ٣٧ و ٢۵ ساله بوده‌اند که طبق اعلام ستاد، نیمی از مصدومان به زودی ترخیص خواهند شد. همچنین هفت نفر نیز در محل حادثه، درمان شدند.

پیام تسلیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۱:۰۰
 

پیام تسلیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی حادثه اسفناک درگذشت تنی چند از همکاران و هموطنان در یکی از مراکز درمانی شهر تهران:

انا لله و انا الیه راجعون

حادثه‌ی مصیبت‌بار وقوع انفجار در کلینیک سینای اطهر در شهر تهران که متاسفانه به درگذشت تنی چند از همکاران خدوم و هموطنان عزیز و مصدوم شدن شماری دیگر انجامید، تالم برانگیز، دردآور و تأسف‌بار است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ابراز همدردی با خانواده های مصیبت‌دیده، جامعه پزشکی و پرستاری و عموم شهروندان، به بازماندگان، تسلیت عرض نموده و شفای عاجل مصدومان و صبر و اجر برای خانواده‌های داغدار این عزیزان از درگاه ایزد منان مسألت می نماید.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

افزایش شمار جان باختگان به ۱۹ تن
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۰:۵۰
 

علی القاصی مهر، دادستان تهران بزرگ، آمار جانباختگان حادثه آتش سوزی و انفجار کلینیک را ۱۵ نفر زن و ۴ نفر مرد اعلام کرد و افزود: جهت بررسی های بیشتر و تشخیص هویت باقی افراد در اورژانس و بیمارستان شهدای تجریش هنوز مشغولیم.

به گفته وی علت حادثه انفجار ۳ کپسول اکسیژن در اتاق عمل این کلینیک گزارش شده است.

انفجار مهیب در کلینیکی در تهران/ تعداد جان باختگان به ۱۹ تن رسید/ انسداد محدوده محل حادثه توسط پلیس/ تکذیب شایعه «خرابکاری» توسط پلیس

«خرابکاری» شایعه است
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۰:۴۶
 

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت به فارس گفت: بر طبق مشاهدات شاهدان عینی آتش‌سوزی از داخل حیاط کلینیک خصوصی سینا اطهر آغاز و در ادامه به سایر طبقات سرایت کرده و در نهایت کل ساختمان منجر به حریق شده است.

وی آمار جان باختگان را تا این لحظه 19 تن ذکر کرد و گفت: هویت جان باختگان هنوز تشخیص داده نشده و ممکن است هم از مراجعین و هم از کادر درمانی باشند. هم اکنون علاوه بر نیروهای امدادی، تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی و تیم جنایی هم برای بررسی صحنه حریق با حضور قاضی قتل خبر داد تا علت اصلی حادثه بررسی شود.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به پرسشی در این خصوص که آیا این امکان وجود دارد که حادثه حریق خرابکاری باشد؟، گفت: این مسائل صددرصد شایعه است و آتش سوزی در این مرکز خصوصی منجر به حریق شده است.

قالیباف: پیگیر ارائه گزارش علل و ابعاد سانحه کلینیک سینا اطهر خواهم بود
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۰:۳۹
 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینا اطهر تهران را تسلیت گفت.

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

خبر تأسف‌بار فوت تعدادی از هموطنان عزیزمان در حادثۀ دلخراش آتش‌سوزی مرکز درمانی در تهران، داغ بزرگی بر دل همۀ ما نشاند.

از خداوند متعال، رحمت واسعۀ الهی را برای عزیزان از دست رفته خواهانم و برای بازماندگان آنها صبر و اجر مسألت می‌کنم.

پیگیرِ رسیدگی کامل درمانی به بازماندگان و همچنین ارائه گزارش دقیق از علل و ابعاد این سانحۀ دلخراش توسط مسئولان امر و گزارش شفاف آن به مردم خواهم بود.

محمدباقر قالیباف
۱۰ تیر ۱۳۹۹»

اعمال محدودیت های ترافیکی در اطراف محل حادثه
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۰:۳۰
 

سرهنگ محمد رازقی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: ساعت ۲۱:۲۰ در خیابان شریعتی قبل از میدان قدس داخل کوچه ماهرو زاده (منطقه ۱) ساختمان آزمایشگاه پزشکی دچار انفجار شد.

وی افزود: با توجه به حضور عوامل امدادی، محدودیت‌هایی در معابر اطراف اعمال شده است؛ شمال به جنوب خیابان شریعتی از میدان قدس و در جنوب به شمال از تقاطع خیابان شریعتی و خیابان موسی وند محدودیت تردد داریم. وضعیت ترافیکی آن محدوده تحت کنترل است.

افزایش شمار جان باختگان به هجده تن
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۰:۱۳
 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران به تسنیم گفت: محل حادثه یک ساختمان پنج طبقه با کاربری کلینیک درمانی بود که در لحظات اولیه اعلام شد در طبقه منفی دو آن انفجار روی داده و حتی بعد از حضور آتش‌نشانان نیز این انفجارها ادامه داشت. ظاهراً انفجارها ناشی از سیلندرهایی بود که در این مرکز استفاده می‌شد؛ شدت آتش به حدی بود که از فواصل دور قابل رؤیت بوده و از دود زیادی طبقات بالایی را فراگرفته بود.

ملکی افزود: نیروهای آتش‌نشانی از چندین طرف مشغول اطفای آتش شده و موفق به نفوذ به طبقات بالایی شدند. در نهایت حدود 20 نفر از افرادی که در طبقات بالایی گرفتار شده بودند، توسط آتش‌نشانان خارج شدند. مدتی است آتش خاموش شده و آتش‌نشانان مشغول بررسی علت حادثه هستند.

وی با اشاره به مرگ 13 نفر از افرادی که در اتاقهای عمل این ساختمان حضور داشتند، گفت: دقایقی قبل آتش‌نشانان در حین عملیات جست‌وجو در بخش‌های دیگر ساختمان در یکی از اتاق‌ها موفق به کشف 6 نفر دیگر شدند که تنها یک نفر از آنها علایم حیاتی داشت و 5 نفر دیگر فوت شده بودند.

 
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۵
 
 
 
عملیات لکه‌گیری به پایان رسید
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۳
 

سخنگوی آتش نشانی تهران با اعلام اینکه لکه گیری محل حادثه انفجار در کلینیک به پایان رسیده گفت: محل حادثه را تحویل نیروی انتظامی دادیم.

وی ادامه داد: باید وضعیت ایمنی چنین ساختمان‌هایی در بهترین و ایده‌آل‌ترین حالت باشد تا آتش‌سوزی به این گستردگی ایجاد نشود.

 
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۱
 
 
 
ابعاد خسارت بار حادثه، ۱۳ کشته و ۶ مصدوم
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۲۳:۴۳
 

انفجار مهیب در کلینیکی در تهران/ تعداد جان باختگان به ۱۸ تن رسیدعلی القاصی‌مهر، دادستان تهران در گفت‌وگوی خبری درباره جزئیات انفجار مرگبار در خیابان شریعتی، گفت: متأسفانه انفجار در یک ساختمان پزشکان در خیابان شریعتی تاکنون 13 کشته (10 زن و سه مرد) و 6 مصدوم برجای گذاشته است.

وی افزود: صحنه حادثه تحت کنترل عوامل انتظامی است و مشکل خاصی وجود ندارد. علت حادثه در دست بررسی است و دقیقاً مشخص نیست چه اتفاقی روی داده، در لحظات اولیه اعلام کردند دو تا سه کپسول دچار انفجار شده اما علت آن باید بررسی شود.

فوت سیزده تن تایید شد
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۲۳:۲۷
 

پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران در گفت‌وگو با فارس، از فوت ۱۳ نفر در حادثه درمانگاه سینا اطهر خبر داد و گفت: با هماهنگی نماینده سازمان بهشت زهرا فوت این افراد تایید می‌شود.

به گفته صابریان این حادثه شش مصدوم داشت که به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند.

مردم از اجتماع در محل انفجار خیابان شریعتی پرهیز کنند
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۲۲:۳۹
 

حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران به مهر گفت: در حال حاضر تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان و نیروی انتظامی در محل حضور دارند. در این ساختمان نشت گاز باعث انفجار شده و آتش نشانی و سایر دستگاه‌ها مشغول اطفا حریق هستند، البته علت دقیق حادثه نیاز به اظهار نظر کارشناسان دارد.

وی افزود: از مردم عزیز حاضر در منطقه تقاضا داریم خیابان را ترک کنند، تا آتش نشانی و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی بتوانند، به راحتی به عملیات نجات بپردازند.

اعزام یک قلاده سگ زنده یاب به محل حادثه
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۲۲:۲۷
 

شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از اعزام دو تیم جست‌وجو و نجات در آوار هلال احمر شمیرانات به همراه یک قلاده سگ زنده یاب به محل حادثه خبر داد و گفت: این تیم‌ها در پی درخواست آتش نشانی و با توجه به ریزش آوار به محل اعزام شدند.

وی در ادامه به مهر گفت: همچنین یک تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران نیز به محل حادثه اعزام شدند.

انسداد محدوده محل انفجار توسط پلیس
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۲۲:۱۵
 

انفجار مهیب در کلینیکی در تهران/ تعداد جان باختگان به ۱۸ تن رسیدسردار حمید هداوند، جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ به تسنیم گفت: خوشبختانه آتش خاموش شده و نیروهای امدادی در حال تخلیه ساختمان محل حادثه هستند.

وی افزود: تعدادی از کپسولهای اکسیژن در محل مذکور منفجر شده و در حال حاضر نیروهای انتظامی، آتش‌نشانی و امدادی در محل حادثه حضور دارند. هنوز تعداد دقیق مصدومان یا تلفات احتمالی این حادثه مشخص نیست اما محل حادثه تحت کنترل انتظامی و مسدود است تا نیروهای امدادی بتوانند کار خود را انجام دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار