کد خبر: ۸۶۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸ 30 June 2020

پرهیز از رویکرد غیرتخصصی به معادن گیلان

تابناک/ رییس سازمان صمت گیلان گفت: بیش از ۱۵ میلیون تن در سال برای رفع نیازهای طرح‌های عمرانی و تاسیسات ساختمانی به مصالح معدنی نیازمند هستیم و به همین دلیل باید از رویکرد غیرتخصصی به معادن استان پرهیز شود.  

فرهاد دلق‌پوش در نشست با مدیران عضو شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت به مناسبت گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در سالن شهید انصاری رشت گفت: تکلیف بزرگی بر عهده فعالان عرصه صنعت و معدن در جهت تحقق اهداف سال جهش تولید قرار داده شده است و گیلان به همت فعالین اقتصادی توانسته است در شرایط مختلف اقدامات مطلوبی را انجام دهد.

وی بزرگترین کمک به بخش تولید را رفع موانع و پشتیبانی مالی و اجرایی بخش تولید دانست و افزود: علیرغم مشکلات موجود در حوزه کسب و کار، شاهد زحمات شبانه روزی این قشر پرتلاش در کشور هستیم و امروز در شرایط تحریمی، بیش از هر زمان دیگری، نیازمند حمایت از تولید داخلی هستیم.

دلق‌پوش با بیان اینکه سهم اشتغال پایدار صنعتی استان نسبت به کشور بیش از (۷/۳ درصد) است، افزود: گیلان با وجود قریب به ۳۰۰۰ واحد صنعتی توانسته است برای ۸۷ هزار و ۴۵۴ نفر به صورت مستقیم در بخش صنعت اشتغال ایجاد کند و از منظر اشتغال صنعتی رتبه ۱۲ کشور را داریم و از نظر تعداد واحد صنعتی رتبه نهم را به خود اختصاص داده‌ایم.

رییس سازمان صمت گیلان از اشتغال، ساماندهی و آموزش فعالان فرش دستباف گیلان سخن گفت و عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار ۱۳ هزار نفر به صورت حرفه‌ای در حوزه هنر صنعت فرش دستباف گیلان مشغول فعالیت هستند.

تشکیل هیات خبرگان بانکی در گیلان

دلق پوش تشکیل هیات خبرگان بانکی در گیلان برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات به حوزه صنعت و معدن و بررسی پرونده های بانکی را ضروری دانست و تاکید کرد: لازم است، بانک‌ها اولویت اول خود را تامین نقدینگی بخش تولید و اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع قرار دهند تا زمان را برای تحقق اهداف سال از دست ندهیم.

 وی خاطرنشان کرد: این ابلاغیه جدید تبصره ذیل ماده ۶۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، بانک مرکزی؛ به کلیه بانکها می تواند برای بررسی پرونده‌های تسهیلاتی مخالفت شده، کمک شایانی به بخش تولید و تجارت کند.

رئیس سازمان صمت گیلان فعالیت ۵۶ معدن دارای پروانه بهره برداری در گیلان را نشان از مهجور شدن فعالیت‌های معدنی در گیلان قلمداد و تصریح کرد: تاکید سیاست‌های کلان برای عبور از وابستگی نفتی، بهره‌برداری بیشتر از معادن است.

 وی با اشاره به اینکه از رویکرد غیرتخصصی به معادن باید پرهیز شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون فقط در بخش عمران به طور میانگین بیش از ۱۵ میلیون تن در سال برای رفع نیازهای طرح‌های عمرانی و تاسیسات ساختمانی به مصالح معدنی نیازمند هستیم و نباید به این امر به عنوان تخریب‌گر زیست محیطی و منابع طبیعی به آن نگاه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار