کد خبر: ۸۶۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸ 30 June 2020

فرماندار آستانه خواستار واگذاری واحدهای تولیدی راکد به سرمایه گذاران جدید شد

تابناک/فرماندار آستانه اشرفیه بر ضرورت واگذاری واحدهای تولیدی راکد فاقد قابلیت راه اندازی مجدد تاکید و خواستار ورود سرمایه گذاران جدید برای فعال سازی چنین واحدهایی در شهرستان شد.

یونس محمودی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سیاست های دولت در سال جهش تولید اظهار داشت: برای تحقق  اهداف و برنامه های سال جهش تولید باید محورهای اولویت دار در حوزه  اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد.

وی تلاش در جهت تکمیل زنجیره ارزش واحدهای تولیدی را یکی از برنامه های بخش اقتصادی این شهرستان در سال جهش تولید عنوان و تصریح کرد : جلوگیری از تملک واحدهای تولیدی توسط شبکه بانکی و پیگیری واگذاری واحدهای تملک شده در گذشته ( ۸ واحد تولیدی ) توسط شبکه بانکی به سرمایه گذاران جدید از جمله برنامه های بخش اقتصادی  در این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی های کارشناسان بخش اقتصادی فرمانداری تعداد بنگاه های اقتصادی راکد در این شهرستان از ۴۸ واحد به ۶ واحد تولیدی در سال ۹۹ کاهش پیدا کرده ادامه داد:استفاده از ظرفیت سیستم بانکی شهرستان و هدایت نقدینگی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال در شهرستان از دیگر برنامه ها و سیاست هایی است که با جدیت در سال جهت تولید دنبال می شود.

محمودی در ادامه به فعالیت دو شهرک صنعتی نقره ده و پرکاپشت یاورزاده در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون  ۵۳ واحد صنعتی فعال در شهرک صنعتی نقره ده مشغول فعالیت بوده و احداث  ۳۱ واحد نیز در این شهرک در دست اقدام است.

وی مساحت زمین باقیمانده در این شهرک برای واگذاری به سرمایه گذاران جدید را ، ۴ هزار و ۲۵۰ مترمربع اعلام و تصریح کرد : واحدهای صنعتی فعال در شهرک صنعتی نقره ده برای ۳۸۲ نفر اشتغال ایجاد کرده اند .

فرماندار آستانه اشرفیه همچنین با اشاره به فعالیت شهرک صنعتی پرکاپشت یاورزاده نیز اظهار داشت: تعداد ۲۸ واحد فعال در این شهرک صنعتی فعالیت داشته و احداث ۱۴ واحد جدید نیز در این شهرک در دست اقدام قرار دارد،  ضمن آنکه تعداد ۲۵۴ نفر در این شهرک مشغول کار هستند.

محمودی در خصوص فعالیت یک واحد مجتمع کارگاهی در آستانه اشرفیه نیز گفت: تعداد ۱۶ واحد صنعتی فعال در این مجتمع کارگاهی با اشتغال ۲۱ نفر مشغول فعالیتند  و احداث ۱۷ واحد جدید  در این مجتمع در دست اقدام است .

وی با اشاره به وجود ۲۸۰ مترمربع  زمین باقیمانده جهت واگذاری به سرمایه گذاران جدید در این مجتمع اظهار داشت: همچنین تعداد ۴۹واحد صنعتی موجود در این شهرستان با اشتغال ۳۰۰ نفر در خارج از محدوده شهرک های صنعتی فعالیت دارند.

رییس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان آستانه اشرفیه ،  با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر از واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور رونق اقتصادی در منطقه گفت:کمبود نقدینگی ، تامین مواد اولیه ، حذف ماده ۸۰ بیمه تامین اجتماعی ، مالیات بر ارزش افزوده ، تامین برق ، معوقات بانکی از جمله مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی در این شهرستان است که امیدواریم به منظور رفع آنها اقدامات موثری صورت گیرد.

محمودی خاطر نشان کرد: به منظور پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان ، جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به طور منظم در محل فرمانداری برگزار می شود ، و این در حالی است که ستاد رفع موانع تولید استان نیز به منظور رفع مشکلات واحدهای منطقه در این شهرستان جلساتی را برگزار کرده است.

وی یاداور شد: هم اکنون نیز تعیین و تکلیف ۸ واحد تولیدی  تحت تملک بانک ها  از طریق شرکت شهرک های صنعتی استان در دست پیگیری قرار دارد  و عملیات احداث ۳ واحد تولیدی در شهرک صنعتی نقره ده و یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی پرکاپشت با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد نیز در حال انجام است.

به گفته محمودی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان از هیچ کوششی برای رونق چرخه تولید بخش های صنعتی در این منطقه دریغ نخواهد کرد و با جدیت آنان را مورد حمایت قرار می دهد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار