کد خبر: ۸۶۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 30 June 2020
تابناک/مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: پنج‌شنبه 12 تیرماه با حضور استاندار کرمانشاه، رئیس جمهور سد مخزنی سومار را به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح می‌کند.
رئیس جمهور پایان هفته «سد مخزنی سومار» را افتتاح می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه، بهرام درویشی از افتتاح سد مخزنی سومار خبر داد و اظهار داشت: این سد در شهرستان گیلان‌غرب با حجم بیش از 101 میلیون مترمکعب بر روی رودخانه کنگیر واقع شده و شبکه پایاب آن در شهرستان قصرشیرین توسعه یافته است.

وی، اهداف سد شرفشاه را تامین آب مورد نیاز اراضی دشت‌های سومار و نفت شهر به  میزان 3 هزار و 55  هکتار، تامین آب مورد نیاز شرب و صنعت در شهرهای سومار، نفت شهر و بازارچه مرزی به میزان 11.3 میلیون مترمکعب ، تامین آب مورد نیاز زیست محیطی منطقه به میزان 10 میلیون مترمکعب، توسعه کشاورزی و نگهداشت جمعیت در نوار مرزی، توسعه صنعت توریسم و کنترل سیلاب‌های رودخانه کنگیر برشمرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد:  این سد در راستای اجرای طرح پویش الف .ب. ایران در کشور با هزینه ای به میزان 500 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد وکشاورزان منطقه نیز افتتاح این سد را موجب رونق تولید محصولات کشاورزی خود می‌دانند.

درویشی تصریح کرد: این سد قرار است به‌صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری و با حضور بازوند استاندار و حاج رسولی‌ها مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع ایران و جمعی از مسؤولان، در روز 12 تیرماه سال جاری افتتاح شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار