کد خبر: ۸۶۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 30 June 2020

مهار ۳۱ آتش‌سوزی ظرف ۲ ماه در جنگل‌های آستارا

تابناک/فرماندار آستارا گفت: ۳۱ حادثه آتش‌سوزی در اردیبهشت و خردادماه در جنگل‌ها و مراتع مهار شده است و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی برای پیشگیری از این حوادث، بیشتر نظارت کنند.

حسن رستم زاد روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران آستارا اظهار کرد: اداره منابع طبیعی آستارا عرصه بزرگی را حفاظت می کند اما نیروی انسانی و امکانات مقابله با حوادث طبیعی نظیر آتش سوزی جنگل ها باید تقویت شود.

وی بیان کرد: با توجه به لایروبی بخشی از آب بندان ها و رودخانه ها، مشکلی در تامین آب کشاورزی وجود ندارد اما متولیان آب، در توزیع منابع موجود دقت کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی همشهریان از آب تصفیه شده برای شستشوی خودرو، فرش، آبیاری گلخانه‌ و آبگیری استخر و برخی روستائیان برای آبیاری مزارع و باغ استفاده می‌کنند و باید فرهنگ صرفه جویی و استفاده درست از آب نهادینه شود.

فرماندار آستارا اظهار کرد: با پیگیری استاندار گیلان، چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های فاضلاب و آبرسانی آستارا از سازمان برنامه و بودجه اختصاص خواهد یافت.

رستم زاد افزود: طرح‌ های آبرسانی آستارا در وزارت نیرو پیگیری می‌شود و مسئولان آب منطقه‌ ای و آب و فاضلاب در قالب کارگروه‌های تخصصی، تکمیل طرح‌ ها را پیگیری کنند.

کامبیز لقمانی مقدم معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا هم از شرکت آب و فاضلاب این شهرستان خواست، برای جلوگیری از آلودگی تصفیه خانه آب بهارستان، مسیرهای بالادست تصفیه خانه را مسدود و از ورود گردشگران به آن محدوده مقابله کند.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۴۰ هزار هکتار اراضی ملی در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن دارای ۲۳ هزار مشترک آب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار