کد خبر: ۸۶۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 30 June 2020

حل معضلات زیست محیطی گیلان با توانمندی جوانان مبتکر و خلاق

تابناک/ نماینده ولی فقیه در گیلان با گلایه از نبود یک مکان مناسب برای بهره مندی جوانان خلاق و مبتکر گیلانی، گفت: باید از ظرفیت این جوانان برای حل معضلات زیست محیطی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر سه شنبه در دیدار «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در حوزه پارک‌های علم و فناوری در کشور و استان گیلان، اظهار کرد: گیلان ظرفیت‌های بسیاری در این زمینه دارد اما نیازمند توجه ویژه است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به مراکز دانش بنیان و پارک علم و فناوری استان گیلان، افزود: باید از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و جوانان خلاق در زمینه حل معضلات استان گیلان استفاده شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه پسماند و زباله از مهم‌ترین معضلات استان گیلان است، بر ضرورت بهره گیری از توان شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های خلاقانه برای حل مشکل زباله و پسماند و همچنین دو رودخانه گوهر رود و زرجوب استفاده شود.

وی در ادامه ضمن گلایه از نبود یک مکان مناسب برای فعالیت جوانان خلاق و مبتکر گیلانی، تصریح کرد: قطعاً توجه به جوانان و بهره گیری از ظرفیت‌های آنها نتایج مثبتی برای استان گیلان به همراه خواهد داشت.

امام جمعه رشت جوانان متخصص، متعهد و خلاق را سرمایه کشور عنوان کرد و افزود: باید با حمایت و برنامه ریزی مناسب از توان این جوانان برای توسعه کشور و استان بهره گیری کنیم زیرا سرمایه گذاری بر روی قشر جوان بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه فقر گیلان زیر پوشش سرسبزی آن پنهان شده است، اظهار کرد: زباله‌های به جا مانده گردشگران موجب آسیب به محیط زیست استان شده لذا باید در این زمینه اقدامات مؤثری انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار