کد خبر: ۸۶۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 30 June 2020

سورنا ستاری

 
 

تابناک/معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از نمایشگاه محصولات و دستاوردهای فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بازدید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در سفر یک روزه خود به استان گیلان، از نمایشگاه محصولات و دستاوردهای فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بازدید کرد.

 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، در جریان روند طراحی و ساخت و راه‌اندازی واحد پایلوت استخراج کافئین از ضایعات، قرار گرفت.

ستاری همچنین از یک شرکت دانش بنیان بخش خصوصی که در زمینه تولید موتورهای رانشی فعالیت دارد، بازدید کرد. این شرکت دانش بنیان با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و متعهد تاکنون ساخت چند سامانه قوای محرکه و اجزای آن و همچنین دو اختراع را در کارنامه خود دارد.

ستاری پیش از ظهر امروز در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان درخصوص تولید واکسن کرونا، گفت: از اوایل شیوع کرونا در کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت و‌ تحقیقات خود را برای ساخت واکسن این ویروس خطرناک آغاز کردند.

وی از وجود ۶ قرارداد فعال در حوزه ساخت واکسن کرونا خبر داد و گفت: اکنون ۶ قرارداد فعال داریم که سه قرارداد آن با پژوهشگاه و سه قرارداد آن با شرکت‌های دانش‌بنیان است که دو قرارداد از این واکسن‌ها با پیشرفت خوبی همراه بوده است.

ستاری با تأکید بر لزوم پیگیری برای ساخت واکسن کرونا در کشور، بیان کرد: تحقیقات درخصوص ساخت واکسن کرونا در کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهشگاه‌ها ادامه داشته و ان‌شاءالله به نتایج خوبی خواهیم رسید.

گفتنی است، بیش از ۳۰ طرح فناورانه که به همت اساتید و دانشجویان تحت پوشش مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد واحد رشت استان تدوین و تهیه شده، در نمایشگاه محصولات و دستاوردهای فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به نمایش گذاشته شده است. یکی از اهداف این نمایشگاه معرفی طرح‌های و توجیه کارکردهای آن، امکان دریافت تسهیلات و تولید انبوه محصولات مورد مطالعه اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار