کد خبر: ۸۶۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 30 June 2020
 
تابناک/ فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف ۳ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان طی سه ماه گذشته خبر داد و گفت: ۱۱۷ ‌ قاچاقچی در این ارتباط دستگیر شده‌اند.

  سردار حیدر عباس‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیتی مطلوب شاخص‌های امنیتی، انتظامی با توجه به تنوع قومیتی و گستردگی استان اظهار داشت: مجموعه نیروی انتظامی در حوزه امنیت داخلی استان ‌به‌طور شبانه‌روزی درحال کار، تلاش و فداکاری هستند.

وی یکی از اقدامات خوبی که به‌صورت مستمر در سه سال اخیر انجام‌ شده را اجرای طرح‌های جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز دانست و افزود: در طول 98 روزه سال جاری 2 هزار و 50 قبضه انواع سلاح غیرمجاز جنگی و شکاری جمع‌آوری‌ و ‌20 هزار فشنگ جنگی و شکاری کشف و در این‌ ارتباط تعداد یک هزار و 540 نفر از دارندگان سلاح غیرمجاز و عاملان تیراندازی‌ها دستگیر شده‌اند که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

فرمانده انتظامی خوزستان به کاهش تیراندازی طی سه سال گذشته در سطح استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در زمینه تیراندازی‌ها 92 درصد عاملان تیراندازی به سمت اشخاص، منازل‌، اماکن‌ و خودروها را شناسایی‌ و دستگیر کرده‌ایم و در این ‌ارتباط‌ مجموعه فرماندهی انتظامی استان عملکرد قابل قبولی داشته است.

بیشتر بخوانید

سردار عباس‌زاده ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 تن و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف‌ شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 44 درصد افزایش کشفیات داشته و 117 ‌ قاچاقچی و  552 ‌خرده‌فروش و توزیع‌کننده مواد مخدر در شهرستان‌های استان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی از کاهش وقوع جرائم خشن در استان خوزستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال 96، 13 درصد کاهش‌، سال 97 نیز 23 درصد کاهش و سال 98 میزان 9 درصد کاهش جرائم خشن را در سطح استان خوزستان شاهد بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی خوزستان در خصوص جرائم خشن سال جاری گفت: از ابتدای سال در خصوص قتل 107 درصد کشف داشته‌ایم که علت عمده وقوع قتل‌ها در استان ‌اختلافات ملکی و خانوادگی بوده است.

سردار عباس‌زاده در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا بیان کرد: نیروی انتظامی از ابتدای شیوع ویروس کرونا با تمام ظرفیت با دستگاه‌های متولی امر همکاری‌های لازم را داشته است.

رئیس پلیس استان خوزستان افزود: 100 هزار بازرسی از اصناف مختلف داشتیم و بالای 5 هزار اماکنی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند پلمب شده و تیمی متشکل از پلیس اماکن، اداره تعزیرات و صمت تشکیل و مستمراً اماکن را سرکشی کرده و این امر با جدیت در دستور کار قرار دارند.

سردار عباس‌زاده در پایان افزود: نیروی انتظامی ‌مصمم است با عنایت خدای متعال وبا همراهی و همکاری مردم شریف استان، حمایت و پشتیبانی اعضای شورای تأمین استان شهرستان‌ها، حمایت و پشتیبانی همه دستگاه‌ها بتواند‌ به نحوی نظم و امنیت در حوزه‌های مختلف امنیتی، انتظامی، ترافیکی و اجتماعی در سطح استان اجرا کند که رضایت‌مندی آحاد مردم عزیز، گران‌قدر استان را در پی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار