کد خبر: ۸۶۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 30 June 2020
 
  تابناک / روز پنجشنبه ۵ تیر ماه ۱۳۹۹ وبینار شهرهای یونسکو با شرکت بیش از ۱۵۰ شهر جهان و با حضور علیرضا قانع مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت برگزار شد.
 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ که به شدت شهرهای جهان را تحت تاثیر قرار داده و پرسشهای اساسی درباره توسعه شهری ایجاد کرده، یکی از موضوعات این وبینار بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

در این وبینار تاکید شد: شهرها جزء اولین موارد ابتلا به کویید-۱۹ بودند و نیز جزو نخستین واحدهای پاسخگو در مواجه با آن هستند. در چنین شرایطی شهرها با داشتن جمیعت فراوان، حیات متزلزل اقتصادی و فرهنگی در برابر مصائب تاب آوری کامل ندارند و از این رو است که شهرها همان جاهایی هستند که راه حل های خلاقانه فراوان در آنها برای حل این مسائل دیده می شود. شهرها با اتخاذ تصمیمات سریع محلی و نیز تفکر مجدد و بازآفرینی ساختارها و بسترهای شهری، پایدارتر شده و نشان دادند که ظرفیت انطباق شرایط تغییرپذیر جهانی را دارند.

در وبینار یاد شده تاکید گردید: سازمان یونسکو در این جایگاه بایسته قرار دارد تا به دولتها و دیگر ذینفعان در سطوح ملی و محلی در مرحله احیا و نیز جستن راه حلهای آینده نگرانه یاری برساند. از طریق بستر شهرهای یونسکو که گردآورنده هشت شبکه و برنامه یونسکو از همه زمینه های خلاقیت - آموزش، فرهنگ، علوم و ارتباطات است، از موقعیت برجسته خود برای حمایت از تصمیم گیران شهری در کاستن از بحران کویید-۱۹ حمایت می کند.

این برنامه که از سه جلسه مرتبط به هم و یک جلسه ویژه تشکیل شده، با کمک بستر شهرهای یونسکو فرصتی مغتنم است تا برای گرد هم آوردن ذینفعان و متولیان مربوطه برای مباحثه درباره چگونگی یکپارچه ساختن سیاستها و برنامه های شهری و همچنین توسعه فعالیتهای نوآورانه محلی در راستای شهرهای پایدار فردا در مرحله احیای پس از کووید-۱۹ و فراتر از آن‌ پیش برود

گفتنی اینکه در این وبینار سه مباحثه موضوعی و یک جلسه ویژه(هر کدام ۴۵ دقیقه) و یک مقدمه(۱۰ دقیقه) و جلسه پایانی(۲۰ دقیقه) برگزار شد و کل برنامه نیز سه ساعت و نیم به طول انجامید.

هر پنل از افرادی تشکیل شده بود که عضو شبکه شهرها و برنامه های یونسکو و یا متخصصان مرتبط با آن بوده اند.

 
 
  
 
   

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار