کد خبر: ۸۶۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 29 June 2020

 

همایش بین‌المللی به ریاست رییس کمیسیون اروپا که روز شنبه برگزار شد، توانست ۶.۹ میلیارد دلار کمک از کشورهای مختلف جهان برای مقابله با کووید۱۹ جمع‌آوری کند.
 
                                                   جمع‌آوری ۷ میلیارد دلار برای مقابله با کرونا در جهان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در این همایش که به صورت ویدئویی برگزار شد، ایالات متحده، کمیسیون اروپا و بسیاری از کشورهای جهان کمک‌های مالی برای مقابله جهانی با کرونا دادند و بسیاری از شرکت‌کنندگان خواستار دسترسی همه مردم جهان به واکسنی شدند که احتمالا برای این ویروس تولید شود.

در این همایش که نمایندگان ۴۰ کشور در آن حضور داشتند، بانک سرمایه‌گذاری اروپا مبلغ ۴.۹ میلیارد یورو (۵.۵ میلیارد دلار)، آمریکا مبلغ ۵۴۵ میلیون دلار، آلمان ۳۸۳ میلیون یورو، کانادا ۲۱۹ میلیون یورو و قطر مبلغ ۱۰ میلیون یورو کمک مالی تعهد کردند.

به نوشته رویترز، مبلغ جمع‌آوری شده در این همایش که حدود ۶.۹ میلیارد دلار شد، برای انجام تست کرونا، درمان، واکسیناسیون و همچنین حمایت از کشورهای فقیر و جوامع کم‌برخوردار در راستای مقابله با این ویروس هزینه خواهد شد.

«اورسولا وان در لین» رییس کمیسیون اروپا با تاکید بر دسترسی همگانی به واکسن احتمالی این ویروس، گفت که در تلاش است کشورهای ثروتمند را متقاعد کند تا نه تنها برای شهروندان خود، بلکه برای مردم کشورهای کم‌درآمد نیز واکسن ذخیره کنند.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه نیز که در این همایش شرکت کرده بودند بر اقدام هماهنگ جمعی و دسترسی همگانی به واکسن تاکید کردند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار