کد خبر: ۸۶۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 29 June 2020

 

روزنامه «چوسان ایلبو» کره جنوبی با استناد به یک گزارش پارلمان این کشور پیش بینی کرد جمعیت کره جنوبی در صورت تداوم میزان پایین نرخ فعلی تولد، تا سال ۲۷۵۰ میلادی منقرض می شود.
 
                                                   جمعیت کره جنوبی در سال ۲۷۵۰ منقرض می‌شود!

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا ،چوسان ایلبو روز یکشنبه با انتشار داده های مرکز تحقیقات مجلس ملی کره جنوبی اعلام کرد: اگر میزان تولد بر اساس نرخ سال گذشته یعنی ۱.۱۹ کودک به ازای هر زن ادامه یابد، جمعیت ۵۰ میلیون نفری کره جنوبی تا سال ۲۱۳۶ به ۱۰ میلیون نفر می رسد و تا سال ۲۷۵۰ منقرض می شود.

گزارش می افزاید «دیوید کلمن» از دانشگاه آکسفورد در سال ۲۰۰۶ هشدار داده بود که میزان پایین تولد در کره جنوبی آنقدر جدی است که می تواند اولین کشور جهان باشد که منقرض شود.

طبق پیش بینی جدید، جمعیت کره در سال ۲۰۵۶ به ۴۰ میلیون نفر و در سال ۲۱۰۰ به ۲۰ میلیون نفر خواهد رسید این جمعیت شبیه به جمعیت کره در سال ۱۹۳۰ در دوران اشغال ژاپن خواهد بود.

بر اساس این پیش بینی، جمعیت کره در سال ۲۲۰۰ به سه میلیون و در سال ۲۲۵۶ به یک میلیون کاهش می یابد و به این ترتیب جمعیت این کشور در طی ۵۰۰ سال آینده منقرض می شود.

بر اساس این شبیه سازی بندر جنوبی بوسان با ممنوعیت مهاجرت عمده جمعیت در داخل کشور، اولین شهری خواهد بود که از جمعیت خالی می شود آخرین بازمانده بوسان در سال ۲۴۱۳ به دنیا خواهد آمد و آخرین بازمانده سئول هم در سال ۲۵۰۵.

بوسان در حال حاضر نه تنها به سرعت در حال پیر شدن جمعیت است بلکه شاهد کاهش سریع تعداد ساکنان جوان و میانسال نیز هست.

مشکل کاهش جمعیت همواره یکی از مشکلات کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله ژاپن و کره جنوبی است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار