کد خبر: ۸۶۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ 29 June 2020

 

آقامحمدی رییس کارگروه ارزیابی فرصت‌های مدیریت کرونا گفت: ما در حال حاضر در مرحله‌ی پایانی موج اول کرونا هستیم و استان‌هایی که موج شیوع این بیماری در آن‌ها بیشتر انجام شده، امروز شاهد افزایش ابتلا هستند؛ لذا باید علاوه بر داشتن امید، احتیاط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهیم، قطعا باید استفاده از ماسک به عنوان یک واجد شرعی و انسانی برای مردم قلمداد شود.
 
                                                   موج دوم شیوع ویروس کرونا قطعی است

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی آقا محمدی در پایان جلسه کارگروه ارزیابی فرصت‌های مدیریت کرونا در جمع خبرنگاران گفت: دهمین جلسه این کارگروه امروز تشکیل شد که هدف از آن استفاده از فرصت‌های موجود در موضوع شیوع کروناست. برهمین اساس مقرر شد پنجره واحدی به منظور اطلاع‌رسانی در حوزه این بیماری و پیشرفت‌هایی که در حوزه تحقیقات واکسن آن داشته‌ایم ایجاد شود.

وی ادامه داد: شش استراتژی برای دستیابی به واکسن این بیماری وجود دارد که در هر یک، شرکت‌هایی فعالیت می‌کنند لذا باید این شرکت‌ها با مقررات رگولاتوری، سازمان غذا و دارو، موضوعات سرمایه گذاری و هماهنگی با دستگاه‌های دیگر آشنا شوند که از طریق این پنجره واحد این اقدام انجام خواهد شد. همچنین این پنجره واحد علاوه بر اطلاع رسانی کمک خواهد کرد تحقیقات این حوزه به صورت مشخص اطلاع رسانی شود و حامیان آن نیز مشخص شوند. ارتباط و هماهنگی با کشور‌های منطقه در این حوزه نیز از همین طریق محقق خواهد شد.

رییس کارگروه ارزیابی فرصت‌های مدیریت کرونا ادامه داد: این پنجره واحد با مسئولیت معاونت علمی ریاست جمهوری و همکاری سازمان غذا و دارو، بانک‌هایی که می‌خواهند مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند، رسانه‌ها و ... تشکیل خواهد شد. قطعا با تشکیل این پنجره واحد مسائل سریع‌تر دنبال می‌شود تا ما جزو کشور‌هایی باشیم که سریع‌تر به نتیجه برسیم.

آقامحمدی در ادامه با تاکید بر این‌که موج دوم شیوع این بیماری قطعی است، ادامه داد: ما در حال حاضر در مرحله‌ی پایانی موج اول هستیم و استان‌هایی که موج شیوع این بیماری در آن‌ها بیشتر انجام شده، امروز شاهد افزایش ابتلا هستند؛ لذا باید علاوه بر داشتن امید، احتیاط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهیم، قطعا باید استفاده از ماسک به عنوان یک واجد شرعی و انسانی برای مردم قلمداد شود. این بیماری تنها دستگاه تنفسی را درگیر نمی‌کند. امروز افرادی وجود دارند که دستگاه ایمنی، قلب و مغز آن‌ها درگیر شده لذا احتیاط بسیار مهم است و باید به آزمایش‌های وزارت بهداشت توجه و اطمینان داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار