از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۴۸۹ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما هنوز برخی شان بستری هستند و از ظهر دیروز تا امروز ۱۴۰۶ تن بر شمارشان افزوده شده است.
کد خبر: ۸۶۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ 28 June 2020
تابناک گیلان/ پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۲۲۲ هزار تن گذشت.
 
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۰۶ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۴۴ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۰ هزار و ۵۰۸ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۸۳ هزار و ۳۱۰ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۲۹۴۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۶۱۰ هزار و ۸۶۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

از هفدهمین روز فروردین ماه تا کنون، هرگز شمار جان باختگان کووید-19 از ۱۴۰ تن فراتر نرفته بود؛ اتفاقی که در شبانه روز اخیر رخ داده و رکورد مرگ‌ومیر در ۸۳ روز اخیر را شکل داده است!
از هفدهمین روز فروردین ماه تا کنون، هرگز شمار جان باختگان کووید-19 از ۱۴۰ تن فراتر نرفته بود؛ اتفاقی که در شبانه روز اخیر رخ داده و رکورد مرگ‌ومیر در ۸۳ روز اخیر را شکل داده است!
 
وی ادامه داد: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های بوشهر، ایلام، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.


بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۵.۴ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۸.۴ درصد فاصله دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۴.۶ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار