کد خبر: ۸۶۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 26 June 2020
حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه تحصیل کرده های دانشگاه گلاسکو و سانفرانسیسکو در عرصه اقتصادی و سیاسی به مردم ما ضرر های بدی زدند گفت: دیپلماسی ما برگرفته از دانشگاه و مکتب قرآن است.
 

 

تابناک/به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های امروز(جمعه، ۶ تیر) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر شهید بهشتی و ۷۲تن از یارانش را که منافقین کور دل به شهادت رساندند، گفت: انقلاب و نظام ما مردمی است و ما پیرو این شهدا و امام شهدا هستیم.

امام جمعه سنگر در ادامه به اوضاع اقصادی این روزها اشاره و بیان کرد: وقتی من هم مثل شما مردم به بازار میروم و خرید می کنم می بینم که درد گرانی تا کجا فریاد می کند.

وی افزود: چیزی که ما مردم با آن روبرو هستیم تورم افسار گسیخته ای است که نشان از قول‌های عملکرد نکرده برخی از مسئولینی است که میگویند ما بازار و قیمت ها را کنترل می کنیم اما در عمل می‌بینیم که در نهایت این قیمت ها دست چهار نفر از دلالی است که به صغیر و کبیر رحم نمی کنند.

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: این موضوع خیلی برای نظام اسلامی دردناک است چرا که ما با رشادت ها و مقاومت های مردانی مثل حضرت امام خمینی رحمة الله و امام خامنه ای مدظله العالی و شهدایی همچون حاج قاسم ها افتخارات بزرگی را در دنیا در عرصه نظامی، علمی، در امر مقاومت و استکبارستیزی و در مقابل ظلم ایستادن و کسب کردیم و سربلند هستیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه تحصیل کرده های دانشگاه گلاسکو و سانفراسیسکو در عرصه اقتصادی و سیاسی به مردم ما ضررهای بدی رساندند اظهار کرد: دیپلماسی ما برگرفته از دانشگاه گلاسکو نیست بلکه امام و این مردم ما به ما یاد دادند که ما از مکتب و دانشگاه قرآن  دیپلماسی را یاد گرفته ایم.

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: در قرآن متذکر شده است که با دشمن دوستی نکنید و با آنها نگوییم و نخندیم چرا که آنها راضی نمی شوند مگر اینکه از آنان تبعیت محض داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما کارنامه برجام را در بازار می بینیم، گفت: دلار ۲۰هزار تومنی را می بینیم، از اسفند ماه تا کنون سکه بهار آزادی چهار میلیونی را اکنون هشت میلیون می بینیم، قیمت مرغ و بالا رفتن قیمت مسکن را در همین بخش سنگر از می بینیم و...  آنوقت کار به جایی رسیده که این جوان ما و بخشی از قشر کارمند و ضعیف ما پشت بام خانه های خود را اجاره می دهند.

حجت الاسلام محمدیان گفت: ما این ضعف ها را می بینیم که این کارنامه برجام است اما متاسفانه برخی از مسئولین دولتی ما به جای آنکه التیام درد مردم باشند بیشتر روی این زخم ها نمک می پاشند.

وی با استناد به قرآن کریم با بیان اینکه باید بدانیم آنچه خداوند برای ما نسخه پیچیده است آن خیر و صلاح ماست، تصریح کرد: اگر از دشمنان در معامله با کشورهای غربی تبعیت کنیم و با توجه به اینکه این علم را داشتید و به آن عمل نکردید و سعی کردید فرمان های حضرت امام راگوش نکنید، بدانید که خداوند نیز با احدی تعارف ندارد.

حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: البته فقط دولت ما مقصر نیست بلکه کسانی که برخی از مسئولین ناکارآمد را آوردند آن ها مقصرند.

امام جمعه سنگر اذعان کرد: وقتی دولت بر سر کار آمده حضرت آقا یک خطر را «نفوذ» متذکر شدند و فرمودند«دقت کنید، از کسانی که در بدنه حکومت نفوذ می کنند».

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: در قضیه برجام شما جاسوسان نفوذی را دید، درقضیه خالی کردن ذخایر ارزی و طلایی این مملکت مثل سکه (حدود ۸۰ تن طلا و ۱۸ میلیارد دلار) را آزاد کردند و در بازار ریختند که سر از اربیل عراق در آورد.

وی با انتقاد از اینکه در قضیه بنزین سیستم های اطلاعاتی اطراف کشور ما حتی قطر به ما گفتند که در روز مبعث حضرت رسول چنین اتفاقی قرار است بیفتد، مملکت به هم می‌ریزد و عده ای به دنبال اغتشاش هستند گفت: چطور آنها می دانستند اما شما نمی دانستید و دقیقا همان نسخه را اجرا کردید؟!.
وی اکنون علت این تورم افسارگسیخته را فشار بر قشر ضعیف و آسیب پذیر دانست و افزود: مردم باید هوشیار شوند چرا که علت این تورم این است که با فشار بر مردم به تبع آن به رهبری فشار بیاورند و ایشان بر سر میز مذاکره با جانیانی مثل ترامپ بنشینند.

حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: اینها را شما در قالب یک پازل ببینید، چرا که امریکایی که به قول سیاستمدان خودش در حال افول و غرق شدن است به هر چیزی چنگ می اندازد تا چند نفر دیگر را با خودش به پایین بکشد.

وی افزود: مسئولین باید بدانند که مردم مطلع هستند و بازی نمی خورند و در دوران  بین مردم و نهاد ها و سازمان ها و ادارات من(محمدیان) سمت مردم را خواهم گرفت زیرا مردم ولی نعمت ما هستند و امام به ما یاد داد حاکم و حکومت برای مردم است.

حجت الاسلام محمدیان اذعان کرد: این مملکت باید به دست همین مردم اداره شود چرا که این مسند را مردم به دست ما دادند لذا سازمان ها و نهادها باید دقت کنند که در برابر چه کسی می ایستند.

وی در ادامه با قدردانی از روش و منش دکتر احمدی، نماینده منتخب مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در اول انقلاب مساجد سنگر، امید و آمال مردم بودند و اینکه این نماینده امروز قبل از ظهر و برپایی نماز جمعه جهت پاسخگوی به مطالبات مردم در مسجد حاضر شدند کار خیر و پسندیده است.

امام جمعه سنگر با ابراز امیدواری از اینکه این کار ادامه دار باشد، افزود: ایشان رزمنده و ایثارگر و آزاده هستند و این حرکت ها روش های انقلاب و حرکت های امید آور کننده است و با این حرکت ها مردم ما امیدوار می شوند و. می بینند که هنوز آرمان‌های حضرت امام و انقلاب اگر چه بعضی جاها کمرنگ شده است ولی هنوز عده ای پایبند این آرمان ها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار