کد خبر: ۸۶۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 25 June 2020

 

تابناک/گروه استان‌ها- اعضای شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ضرورت اصلاح بدنه شورا و شهرداری جهت جلوگیری از بروز فساد و تخلفات بر این موضوع که اجرای پروژه‌های عمرانی رشت نیازمند اعتبارات ملی است تأکید کردند.

 
ضرورت اصلاح بدنه شورا و شهرداری؛ اجرای پروژه‌های عمرانی رشت نیازمند اعتبارات ملی است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسماعیل حاجی‌پور عصر امروز در صد و چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: افتخار جمهوری اسلامی این است که مقام نخست در حوزه کشف مواد مخدر در سال گذشته را داشته و برای مبارزه با مواد مخدر باید از مدارس و خانواده‌ها شروع کرد و رفتار والدین در این مورد بسیار اثرگذار است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه با توجه به سال جهش تولید همه باید برای تحقق نام سال تلاش کنیم بیان کرد: جهش تولید با حرف محقق نمی‌شود بلکه باید پیچ و خم‌های اداری را برای تولیدکنندگان برطرف کنیم تا آرامش روانی برای آنها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی یکی از قربانیان سلاح‌های شیمیایی است تصریح کرد: کسانی که ادعای حقوق بشر دارند همان‌هایی هستند که به عراق سلاح شیمیایی فروختند و علیه ما استفاده کردند و امیدوارم جامعه جهانی از بروز اتفافات مشابه جلوگیری کند.

حاجی‌پور افزود: بعد از مدت‌ها قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) وارد رشت شد و تفاهم‌نامه خوبی هم به امضا رسید؛ 5 تفاهم‌نامه داشتیم که کلنگ روگذر میدان نیروی دریایی امروز زده شد و دومین پروژه که تفاهم‌نامه آن را نوشتیم متعلق به میدان ولیعصر(عج) بوده و سومین پروژه روگذر یا زیرگذر میدان مصلی و زیرگذر شهرداری رشت است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه همه اعضای شورای شهر مدافع بازار رشت و تکمیل آن هستند بیان کرد: برخی بانک‌ها در بازار رشت تعطیل شدند و ما به فکر آن هستیم که رکود بازار و ارتباط شمال به جنوب و شرق به غرب میدان شهرداری که 4 بانده را رد کردند برقرار کنیم. 

وی گفت: در مجموع اعتبار مورد نیاز برای 5 پروژه مذکور 4 هزار و 500 میلیارد تومان خواهد بود که بخشی از آن باید از اعتبارات ملی و بخشی دیگر نیز استانی تامین شود و شهرداری باید برای جمع‌آوری فاضلاب و دیواره‌سازی و تثبیت رودخانه اعتبارات لازم را تامین کند.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه در ابتدای راه هستیم و باید بیشتر تلاش کنیم بیان کرد: تجهیز کارگاه میدان نیروی دریایی از فردا شروع می‌شود و اطلاعات تکمیلی از 15 رور آینده به قرارگاه خاتم اعلام می‌شود تا کار را شروع کنیم اما باید از هم‌اکنون در فکر تامین اعتبار باشیم تا بخشی از اعتبارات را همین امسال تأمین کنیم.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مبنی بر برگزاری برنامه‌های امیدبخش فرهنگی و هنری، از دو روز گذشته این برنامه‌ها در سطح پارک‌ها و محلات آغاز شده است همچنین آیین افتتاح سومین ساعت آفتابی در شهر رشت برگزار شد و بوستان ملت قابلیت تبدیل به پارک ساعت‌های آفتابی شهر رشت را دارد.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه امیدوارم با کمک اعضای نجوم ثاقب گیلان ساعت‌های بیشتری را در پارک ملت رشت بسازیم تصریح کرد: این کار موجب می‌شود تا علاقه‌مندان به نجوم از ظرفیت این پارک بیشتر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه شاهد انتخاب شهر رشت به‌عنوان شهر دوستدار کودک هستیم عنوان داشت: 12 شهر در ایران به این عنوان انتخاب شدند که شهر رشت نیز یکی از آنها است و امیدوارم برای احقاق حقوق شهروندی تلاش‌های موثری کنیم.

شیرزاد با بیان اینکه سپاه ظرفیت بالایی در حوزه سازندگی دارد که دوران دفاع مقدس نوید این حرف است افزود: بعد از گذشت 40 سال هنوز هم در بحث‌های عمرانی و سازندگی کشور ورود می‌کند و امیدوارم این تفاهم‌نامه به قرارداد تبدیل شود و پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری که از سال گذشته روی زمین مانده نیز با ارائه زمانبندی مشخص توسط شهردار در دستور کار قرار گیرد.

بهراد ذاکری رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه باید در دایره حقوقی شورا تغییر ایجاد کنیم خاطرنشان کرد: بسیاری از حقوقدان‌ها و وکلایی که با ما کار می‌کنند قوی نیستند لذا باید چارت بنویسیم و با وکلا قرارداد امضا کنیم.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه بیان کرد: در شورای دوم بحث غرامت داشتیم و بدهی‌های بالا به جا مانده از دوره‌های قبل باعث شد که کاری جدید انجام نشود و مشخص است که ساز و کار مناسب در حوزه حقوقی نداریم و باید جلسات مستمر برای رسیدن به نتیجه موثر برگزار کنیم.

محمدحسن عاقل‌منش خاطرنشان کرد: باید نامه حقوقی محکم تنطیم شود و به شهردار نیز تذکر بدهیم و کمیته ویژه برای رسیدگی به این موضوع تشکیل دهیم و تا زمانی که دغدغه‌های ما رفع نشده جلسات مربوطه را ادامه دهیم.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه باید بررسی شود که چرا با وجود ارج و قرب فراوان زن در اسلام شاهد اتفاقات تلخی در کشور هستیم بیان کرد: امیدوارم با بازگشت به تفکر مکتبی بار دیگر در عرصه کمک به دختران این سرزمین کارهای موثری را انجام دهیم.

امیرحسین علوی افزود: شورای پنجم با تمام انتقادات به‌حق و ناحق ثمره اتفاقاتی است که ما برخی نظر شخصی ما بوده و برخی نیز به ما تحمیل شد و باعث شد که طمع بسیاری از آدم‌های سیاسی و جریان‌ها برانگیخته شود تا اهمیت کار شورا را بی‌اثر جلوه دهند اما از رئیس شورا بابت پیگیری‌های فراوان جهت حضور قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه اختلاف سلیقه باعث نمی‌شود که منافع مردم در نظر اعضای شورا بی‌اهمیت شود عنوان کرد: پیگیری ساماندهی دو رودخانه شهر رشت به‌طور مشخص ثمره پیگیری سردار عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان است و امیدوارم با کمک سایر مسئولان به جمع‌بندی مناسب برسیم.

علوی گفت: خطاب به بزرگان و کسانی که دغدغه زیست‌محیطی دارند می‌گویم که آلودگی‌های محیط‌زیستی جان مردم را تهدید می‌کند و به نمایندگان شهر رشت عرض می‌کنم که شورا با تمام محدودیت‌های خود گامی بزرگ با ریسک بالا برداشت زیرا عدد این 5 پروژه عمرانی در توان استان نیست و رفع مشکلات رشت و گیلان باید در مقیاس ملی پیگیری شود.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه رودخانه‌های رشت از آلوده‌ترین رودخانه‌های جهان است و اگر قرار باشد این مشکل را برطرف کنیم نیاز است که نمایندگان مجلس وارد میدان شوند اظهار داشت: از دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی در مجلس نیز می‌خواهم که در این‌باره اقدام کند زیرا بندرانزلی نیز ذینفع ساماندهی رودخانه‌های رشت است.

وی تصریح کرد: از نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های مربوطه نیز می‌خواهم که برای رفع مشکل آلودگی رودخانه‌های رشت اهتمام داشته باشند زیرا تفاهم‌نامه‌های امضا شده با قرارگاه خاتم در حد اعتبارات استانی نیست و باید اعتبارات ملی به آن اختصاص یابد.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اگر همه مسئولان در تامین اعتبارات پروژه‌های مشترک با خاتم‌الانبیاء(ص) همت نکنند آن‌وقت اعضای شورا می‌توانند ادعا کنند که تمام توان خود را برای رفع مشکلات به‌کار گرفتند بیان کرد: اگر مسئولان امروز از این پروژه‌ها حمایت نکنند مردم در آینده به‌جد از آنها مطالبه می‌کنند.

نایب‌ رئیس شورای شهر رشت نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: تمام اصلاحات مربوط به شهرداری رشت به این اتاق برمی‌گردد و هر اتفاقی که می‌خواهد در آنجا رقم بخورد باید در صحن شورا به آن رسیدگی شود.

فرهام زاهد با بیان اینکه تخلفات با هماهنگی اتفاق می‌افتد عنوان کرد: تغییرات و اصلاحات باید در بدنه شورا و شهرداری اتفاق افتد؛ اسنادی برای دفاع در دادگاه وجود ندارد و عده‌ای پرونده‌ها را از شهرداری برمی‌دارند و با بهترین مشاور حقوقی در دادگاه نیز نمی‌توان کاری از پیش برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار