کد خبر: ۸۶۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹ 25 June 2020

برآورد 4500 میلیاردتومانی برای 5 پروژه مهم رشت

تابناک/ رییس شورای شهر رشت گفت: برای اجرای 5پروژه این شهر که تفاهم نامه آنان امضا شده 4500میلیارد تومان بودجه لازم است.

اسماعیل حاجی پور امروز در جلسه شورای شهر رشت گفت: ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به رشت و امضا ۵ تفاهم نامه امروز، تحول اساسی در رشت ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به کلنگ زنی رو گذر ۷ آذر رشت افزود: پروژه زیرگذر شهرداری رشت هم در حال مطالعه است.

حاجی پور ادامه داد: در مجموع برای بهره برداری از پروژه های که تفاهم نامه آن با این قرارگاه امضأ شد، ۴۵۰۰میلیارد تومان بودجه نیاز است.

وی تصریح کرد: بخشی از اعتبارات برای تامین بودجه  از منابع ملی و بخشی از اعتبارات شهرداری تامین خواهد شد.

رییس شورای شهر رشت افزود: باید تلاش کنیم تا اعتبارات ملی از این پروژه ها جذب شود. زیرا رقم بودجه برای این پروژه ها بسیار بالا است باید عزم ها را در پیگیری اختصاص بودجه لازم جزم کنیم.

وی تاکید کرد: کارهای مهمی در حال انجام است، همه کمک کنند این کار سخت را به سرانجام برسانیم و به شهروندان این شهر اقدامات خوبی را تحویل دهیم.

در ادامه امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: حرکت های خوبی امروز از شورای پنجم به ثمر نشست و پای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به شهر رشت باز شد که کمتر در پروژه های شهری ورود می کنند.

علوی خاطرنشان کرد: در حوزه رودخانه‌های رشت کارهای خوبی به ثمر خواهد رسید و با همکاری دستگاهها به نتایج خوبی خواهیم رسید به نظر می رسد حمایت های دولتی هم در این عرصه به کمک شورای شهر رشت بیاید.

وی تاکید کرد: هر آنکه دغدغه محیط زیستی دارد، می داند که آلودگی رودخانه های رشت زندگی مردم این شهر را به خطر انداخته است.

علوی ادامه داد: نجات رودخانه ها نیاز به عزم ملی دارد، چون هزینه ها بسیار زیاد است. ضروریست برای رفع این مشکل نمایندگان رشت گام اساسی بردارند.

وی گفت: آلودگی رودخانه ها از تالاب انزلی به خزر می رود و به طبع کاهش آلودگی رودخانه های رشت، نه تنها رشت بلکه به کمک بهبود محیط زیست تالاب انزلی و خزر نیز خواهد انجامید.

عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: توان  محدود مالی شورای رشت برای اجرای پروژه ها و نجات رودخانه ها کافی نیست و نمایندگان به فکر اخذ اعتبارات لازم باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار