کد خبر: ۸۶۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 24 June 2020
 
 
تابناک/تهران به همراه ۱۱ شهر دیگر ایران با رای کمیته‌ی ملی ابتکار شهر دوستدار کودک وزارت کشوربه عنوان پایلوت «شهر دوستدار کودک» معرفی شد.
 
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، بیش از ۷۰ شهر ایران با ارسال مدارک و فعالیت‌های خود متقاضی دریافت نشان شهردوستدارکودک از یونیسف بودند که ۴۵ شهرجهت ارزیابی و طرح در کمیته مورد پذیرش اولیه قرار گرفتند، اما در تاریخ ۱۳ خرداد با برگزاری جلسه‌ی "کمیته‌ی ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک" متشکل از نمایندگان وزارت کشور، یونیسف، سازمان شهرداری‌های کشور و...، شهر تهران بنابر پیشنهاد و پیگیری اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در کنار ۱۱ شهر دیگر ایران از جمله رشت، بندرعباس، تبریز، سمنان، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، همدان، یزد و اوز (در استان فارس) به عنوان پایلوت (نمونه/پایگاه) شهر‌های دوستدار کودک معرفی شدند.

براساس اعلام این کمیته‌ی ملی، مرحله‌ی پایلوت شهر دوستدار کودک به‌طور رسمی پس از امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری‌های این شهر‌ها و وزارت کشور آغاز می‌شود.

عنوان شهر دوستدار کودک به شهر یا اجتماع محلی گفته می‌شود که در آن نظرها، نیازها، اولویت‌ها و حقوق کودک، به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از سیاست‌ها، برنامه‌ها و تصمیم‌های عمومی تلقی می‌شود.

این ابتکار، با حمایت دولت‌های ملی و محلی، سازمان‌های مردم‌نهاد، بخش خصوصی، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و با همکاری یونیسف، بیش از ۳۰ میلیون کودک را در ۳۰۰۰ شهر و جامعه‌ی محلی در بیش از چهل کشورتحت پوشش قرار داده است.

این گزارش می‌افزاید که دریافت نشان و برند «شهر دوستدار کودک» یونیسف، زمانی صورت می‌گیرد که شهر مورد نظر چرخه‌ی رسیدن به شهر دوستدار کودک را به صورت موفقیت‌آمیز تکمیل کرده باشد. در مرحله‌ی پایلوت، که تهران نیز از امروز در آن قرار می‌گیرد، شهر‌ها به عنوان «شهر دوستدار کودک» به‌رسمیت شناخته نشده و نشان یا عنوان رسمی دریافت نمی‌کنند، چراکه از امروز برای رسیدن به آن نشان، تلاش‌های شهری آغاز خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار