کد خبر: ۸۶۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 23 June 2020
 
 
تابناک گیلان/ قمی از زمان ورود به حوزه هنری دادمان را به عنوان قائم مقام خود منصوب کرده و اکنون فرزند وزیر پیشین راه، در ابتدای راه دشواری قرار دارد، چرا که عملکرد او با چهره‌های پخته و پرسابقه‌ای مقایسه خواهد شد که پیش از او این مسئولیت را برعهده داشته‌اند.
 
 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حالی چهارمین رئیس حوزه هنری را منصوب کرد که این چهره جوان مسیر دشواری برای دفاع از توانایی‌اش پیش‌رو دارد و با توجه به چهره‌هایی که این منصب را برعهده داشته‌اند، مسیر پرفراز و نشیبی را پیش‌رو دارد.

به گزارش «تابناک»؛ حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای کلیدی و دارای تشکیلات وسیع از جمله بیشترین مجموعه سالن‌های سینما در ایران است. محمدعلی زم نخستین رئیس حوزه هنری سوای گرایش‌های سیاسی‌اش به باور ناظران منصف، قوی‌ترین مدیر حوزه هنری تاکنون بوده است. پس از زم، حسن بنیانیان مدیر حوزه هنری شد که او نیز عملکرد نسبتاً قابل قبولی داشت. در دوره او نیز همچون زم تولیدات درخشانی توسط حوزه هنری تولید شد و بسیاری چهره‌های صاحب‌نام با محوریت و خلاقیت حوزه هنری آثارشان را خلق کردند.

دادمان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی را از مومنی شریف تحویل گرفت

پس نوبت محسن مومنی شریف رسید تا برای دوره‌ای ده ساله، مدیریت حوزه هنری را به کنترل خود درآورد. به دوره مومنی شریف نقدهای فراوانی وارد آمده، از جمله اینکه عملاً تولید در برخی بخش‌ها به ویژه ساخت فیلم‌های سینمایی که در گذشته با حضور چهره‌های صاحبنام در جریان بود، به حداقل رسید و تمرکز عمده سازمان سینمایی سوره حوزه هنری به سینماداری و بازسازی و افزایش صندلی‌ سالن‌های سینما تحت کنترل این سازمان بود.

اکنون حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حکمی محمدمهدی دادمان فرزند شهید دکتر رحمان دادمان وزیر راه دولت هشتم را به ریاست «حوزه هنری» منصوب کرد.

در متن این حکم انتصاب دادمان آمده است: «بازخوانی موقف و مصاف کنونی و پیشِ روی نهضت، برای تحلیل جایگاه و ظرفیت حوزه‌ی هنری، در میانه‌ی میدان مبارزه‌ی فرهنگی، به کسی اجازه‌ کم‌دقتی نخواهد داد. ما از امام راحل‌مان آموخته‌ایم که «تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل‌دهنده اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم)، اسلام ائمه هدی (علیهم السلام)، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم آور محرومیت‌ها باشد و هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه داری مدرن و کمونیسم خون آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی درد و در یک کلمه اسلام آمریکایی باشد.»

دادمان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی را از مومنی شریف تحویل گرفت

برای برداشتن دومین قدم بلند بالندگی هنر متعهد، در این زمانه‌ی بشارت‌ها و امداد الهی در شکستن هیمنه‌ی تمدنی ابلیس الابالسه، اجتماع روزافزون هِمَم هنرمندان متعهد برای تقویت اراده‌ی مردم ضرورتی است، اجتناب‌ناپذیر.

اساساً «هنر دمیدن روح تعهد در کالبد انسان هاست» و رسالت الهی پیامبران جز این نبوده است. هنر و تبلیغ، «زوج بَهیج» اند و هماره، هم افق و همگام. در زمانه‌ای که روز به روز اهمیت و اثر هنر و رسانه، ضریبی فزاینده می‌یابد و فرصت‌های نو به نو برای تبلیغ اسلام ناب خلق می‌شود، ضرورت پیوند و اتصال، و همراهی و هم افزایی نهادهای مکتبی بیش از پیش، آشکار می‌شود.

حوزه هنری کلمه طیبه‌ای از جنس انقلاب اسلامی است که از چهار دهه پیش با همت و اخلاص هنرمندان صاحب عزمی بنا شد و به شجره طیبه‌ای بدل گشت و ثمراتش را به عنوان سرمایه‌ای بی بدیل، سترگ و ذی قیمت پیش روی جبهه گسترده فکری و فرهنگی ما قرار داد.

در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی، ضمن ابراز قدردانی قلبی و ارج نهادن به زحمات همه ی مجاهدینی که در پیشبرد حوزه هنری نقش و سهم مؤثر داشته‌اند، ضروری می دانم از زحمات بی دریغ و مؤثر صدیق فرهیخته و مجاهدم، حضرت آقای مؤمنی شریف که به حق به احسان و شرافت و ایمان آراسته‌اند، به طور خاص و از سوی همه ی دلسوزان عرصه‌ی فرهنگ و هنر تشکر کنم و با اذن رهبری معظم انقلاب، جنابعالی را که بحمدالله از نخبگی، فرهیختگی و توانمندی مدیریتی لازم در عرصه فرهنگ و هنر برخوردار هستید، به ریاست آن نهاد ارجمند منصوب می‌نمایم؛ امیدوارم با ارتقا و تعالی سازمان دهی و بهره گیری از همه ظرفیت‌ها در مسیر بالندگی بیش از پیش هنر متعهد موفق باشید.»

محمدمهدی دادمان متولد ۱۳۶۷ در تهران است. او فارغ‌التحصیل مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است و مشغول به تحصیل دروس حوزوی در حوزه علمیه علی بن موسی‌الرضا (مشکات) است. سال ۸۴ مدال نقره المپیاد ادبیات را کسب کرد و از آن زمان تاکنون عضو بنیاد ملی نخبگان است. قمی از زمان ورود به حوزه هنری دادمان را به عنوان قائم مقام خود منصوب کرده و اکنون فرزند وزیر پیشین راه، در ابتدای راه دشواری قرار دارد، چرا که عملکرد او با چهره‌های پخته و پرسابقه‌ای مقایسه خواهد شد که پیش از او این مسئولیت را برعهده داشته‌اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار