کد خبر: ۸۶۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 22 June 2020

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران از امضای سند فاز سوم این طرح برای سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ خبر داد.

علی ارواحی اظهارکرد: سند جدید طرح برای پنج سال آتی پس از هشت ماه تلاش مشاوران، دست اندرکاران و تیم طرح نهایی شد و به تصویب و امضا رسید. این سند که چشم انداز، هدف و استراتژی های کلیدی فعالیت های طرح طی پنج سال آتی را تشریح می‌کند، بر پایه دستاوردها و درس آموخته‌های طرح در فازهای پیشین و تحلیل وضع موجود و مشکلات و تهدیدات فعلی تالاب های کشور تدوین شده و مشتمل بر سه محور اصلی «نهادینه‌سازی رویکرد زیست بومی برای مدیریت بهتر تالاب‌ها»، «مدیریت مشارکتی منابع به صورت سازگار با تغییرات اقلیمی» و «افزایش سطح آگاهی‌ها و مشارکت عمومی در حفاظت و مدیریت تالاب های کشور» است.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزود: تدوین این سند نتیجه فرایند مشارکتی است که نظرات تمام دست‌اندرکاران از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، برنامه توسعه ملل متحد، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت امور خارجه، تشکل‌های غیردولتی و سایر دست اندرکاران در سطوح ملی و استانی، از طریق برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مشورتی متعدد و مکاتبات رسمی در آن لحاظ شده است.

وی در ادامه اظهارکرد: این سند پس از تدوین طی فرایندی مشارکتی به تصویب کمیته راهبری طرح رسید و در ادامه به عنوان سند همکاری مشترک دولت جمهوری اسلامی ایران و برنامه توسعه ملل متحد توسط معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست (به نمایندگی از دولت) به عنوان مجری ملی طرح و نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد امضاء شد و اجرای آن از ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.

علی ارواحی در خاتمه تاکیدکرد: اجرایی شدن این سند مستلزم جذب منابع و اعتبارات ملی و بین المللی و مشارکت تمام دست‌اندرکاران کلیدی در سطوح ملی و استانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از سال ۲۰۰۵ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون دو فاز اجرایی خود را پشت سر گذاشته است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار