کد خبر: ۸۶۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 20 June 2020
 

تابناک/2 عامل محیطی و انسانی موجب افتادن آتش به جان جنگل های هیرکانی گیلان شده است.

 
عوامل آتش سوزی جنگل هابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در گفتگوی خبر ساعت 20 شبکه باران گفت : افزایش دمای هوا تا 40درجه سانتی گراد ، وزش باد گرم از عوامل محیطی و بی احتیاطی شهروندان در روشن کردن آتش و انتقام جویی متصرفان و قاچاقچیان از عوامل انسانی آتش گرفتن جنگل ها و مراتع است.
 
  • محسن یوسف پور با اشاره به به وجود 2 گونه درختان سوزنی برگ و پهن برگ در جنگل های گیلان افزود : درختان سوزنی برگ به علت دارا بودن صمغ بشدت اشتعال زا هستند و با کوچکترین محرک دچار حریق می شوند.
وی به آتش سوزی های اخیر در مناطق جنگلی با درختان سوزنی برگ در شهرستان های رضوانشهر ، صومعه سرا و تالش اشاره کرد و گفت : در مجموع 4 هکتار از جنگل های هیرکانی در این شهرستان ها آتش گرفت که به همت نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ، سپاه و بسیج و کمک اهالی مهار شد.
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در ادامه به آتش گرفتن 700 هکتار از جنگل های گیلان در سال های 97 و 98 اشاره کرد و افزود : 98 درصد از این آتش سوزی ها سطحی بود که آسیب کمتری به منابع طبیعی استان وارد شد.
    محسن یوسف پور از شهروندان خواست با توجه به افزایش دمای هوا از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل ها و مراتع خودداری کنند و هرگونه آتش سوزی را با شماره 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اطلاع دهند.
  • وی با اشاره به تفکیک مراتع بر اساس اجرای طرح های مرتع داری در گیلان گفت : تفکیک مراتع بر اساس مرزهای عرفی تعیین می شود  نه بر اساس مرزهای جغرافیایی یا سیاسی و دامداران نیز بر این تعیین حدود تمکین می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار