کد خبر: ۸۶۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸ 19 June 2020
 
 
 
 
تابناک / در راستای اجرای پویش مردمی مدیریت کولر ها و همکاری اصحاب رسانه در جهت تحقق اهداف این پویش ، نشست هم اندیشی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با جمعی از فعالان عرصه رسانه ، 25 خرداد 1399 در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد .

در این نشست دکتر هنرمند خاطر نشان کرد : مشترکین 1۹۷ میلیارد تومان به شرکت بدهی دارند که ۴۱ درصد مربوط به واحدهای خانگی و تجاری است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در فصل گرم سال قرار گرفته‌ایم گفت: با شروع فصل گرم سال استفاده از وسایل خنک کننده  مانند کولر ها  به اوج خود می‌رسد و قطعا نیازمند همکاری مردم در حوزه مدیریت مصرف برق خواهیم بود و همراهی اصحاب رسانه در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مشترکین بسیار اثربخش می باشد .

 در گیلان، روستای بالای 10 خانوار بی‌برق نداریم

دکتر هنرمند با اشاره به اینکه استان گیلان بیش از  یک میلیون و چهارصد و هفتاد هزار مشترک دارد  و ۷۸درصد  آن مشترکین خانگی هستند، گفت: به دلیل شرایط اقلیمی، شبکه‌های برق دچار فرسودگی می‌شوند و در حال حاضر ۳۶ درصد از  شبکه های توزیع برق استان  فرسوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه در گیلان بالغ بر ۲۲ هزار دستگاه پست و 2558  روستای گیلان از نعمت برق برخوردارند، تصریح کرد: تمامی روستاههای بالای 10 خانوار از نعمت برق  برخوردار هستند و روستاههایی که کمتر از 10خانوار بوده ودر مناطق صعب العبور قراردارند با استفاده از روشهایی نظیر انرژی خورشیدی و غیره پس از اخذ مجوزات لازم برقرسانی می شوند.

7 درصد به تعرفه‌های برق گیلان اضافه شده است

وی با بیان اینکه امسال ۷ درصد به تعرفه‌های برق گیلان اضافه شده است، گفت: میزان بدهی مشترکین به شرکت توزیع برق گیلان ۱۹۷ میلیارد تومان است که ۴۱ درصد  این بدهی مربوط به واحدهای خانگی و تجاری است.

دکتر هنرمند با اشاره به اینکه تقویت شبکه‌های برق و رفع مشکلات ناشی از بحران‌ها مستلزم تسریع در پرداخت صورتحساب‌ها توسط مشترکین  است ، گفت: عدم دریافت این صورتحساب‌ها و مطالبات باعث بروز مشکلات در این صنعت می‌شود اما پرداخت این مبالغ توسط مشترکین، موجب تسریع در اصلاح و بهینه سازی شبکه های برق رسانی خواهد شد .

وی با اشاره به الگوی مصرف در استان گیلان که  ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه می باشد گفت : به موجب  مصوبه هیئت وزیران از اول اردیبهشت امسال حدود 7% به تعرفه های برق اضافه شده است و در بازه 15 خرداد تا 15 شهریور که بازه گرمسیری استان می باشد برای مشترکینی که در این فاصله زمانی الگوی مصرف انرژی برق را رعایت نکنند ، 16% علاوه بر7% تعیین شده افزایش بهای برق خواهند داشت .

رشد بار مصرف برق نسبت به سال گذشته 10% افزایش پیدا کرده است

دکتر هنرمند  با اشاره به اینکه رشد بار مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10% افزایش پیدا کرده است، تاکید کرد: با توجه به افزایش دمای هوا ، در تامین برق پایدار مشترکین دچار مشکل خواهیم شد و به همین خاطر در نظر داریم که تغییر ساعات کار اداری پیشنهادی از ساعت ۷ الی 13:30را در صورت موافقت مسئولین مربوطه اجرایی کنیم  که  اگر این تغییر ساعات صورت گیرد کمک قابل توجهی به مدیریت مصرف برق خواهد شد.و همچنین با توجه به این رشد مصرف برق  ، برای اجرای پویش مردمی مدیریت کولر ها مشترکین عزیز می بایست در بازه زمانی 24 لغایت 29 خرداد ماه جاری به مدت 15 دقیقه کولر های خود را در بین ساعات 14 الی 15 خاموش کنند و اگر از میان کل مشترکین ، 400هزار مشترک در این طرح با ما همکاری کنند و اگر هر کولر را یک کیلووات در نظر بگیریم در این صورت 400مگاوات صرفه جویی میشود که به ازای هر یک ربع زمان 100 مگاوات صرفه جویی خواهد شد که این امر کمک شایانی به صنعت برق استان خواهد کرد و یاری اصحاب رسانه در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مشترکان در خصوص این پویش بسیار ارزشمند خواهد بود .

این مسئول  به پویش مردمی مدیریت کولرها اشاره کرد و افزود: پویش  مردمی مدیریت کولر ها برای اولین بار دراستان  گیلان در حال انجام است و اگر این پویش با موفقیت انجام شود  در کل کشور اجرایی خواهد شد .

۶۳ میلیارد تومان خسارت برف سال گذشته به شبکه‌های برق گیلان

وی گفت : سال گذشته بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان به شبکه‌های برق گیلان در بحران برف آسیب رسید که فقط ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای رفع آن تخصیص یافت اما توزیع برق گیلان برای پایداری شبکه توزیع برق  استان از اعتبارات  داخلی خود استفاده کرد و آسیب‌های وارده را مرمت و بازسازی کرد اما بدون تردید نیاز به اعتبارات بیشتری برای گذر از تابستان امسال می باشد .

دکتر هنرمند بابیان اینکه با توجه به شرایط اقلیمی گیلان ۳۶ درصد شبکه برق در استان فرسوده است، اظهار کرد: همین امر باعث می‌شود که در بحران‌های مختلف از جمله برف سال گذشته با مشکلات متعددی روبررو باشیم و دراین راستا مقرر شد تا ۵۰ درصد شبکه‌های فشار ضعیف فرسوده  استان با کابل خودنگهدار جایگزین شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به مزایای کابل خودنگهدار خاطرنشان کرد: استفاده از کابل خودنگهدار  موجب می‌شود در مواقع بحرانی بامشکلات پارگی سیم برق یا آسیب‌هایی از این دست روبرو نشویم و هم اکنون  کار تجهیز شبکه‌ها به کابل خودنگهدار را با اولویت مناطقی که در سال ۹۸ بیشترین آسیب را در بحران برف دیدند، در دست اقدام داریم و طی سالیان اخیر  سه هزار کیلومتر از شبکه برق استان، دارای کابل‌های خود نگه‌دار شده و سه هزار کیلومتر دیگر نیز تا پایان امسال انجام می‌شود.

هنرمند با بیان اینکه در فاز نخست تبدیل برخی‌ شبکه‌های فشار ضعیف فرسوده به کابل خودنگهدار حدود ۷۶ میلیارد تومان هزینه می‌شود، تصریح کرد: در راستای اجرای فاز نخست این طرح قصد داریم که هزار کیلومتر از شبکه های فشار ضعیف استان  را در ۶ ماه نخست امسال مجهز به کابل خود نگهدار  کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در مورد مجوز اشتراک های جدید  برق به افرادی که ساخت و ساز انجام می‌دهند، گفت: شرکت توزیع برق  با توجه به مجوزهای مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی و سازمان‌های مربوطه به ساخت و ساز های جدید  اشتراک می‌دهد.

دکتر هنرمند با تأکید بر اینکه اگر در منطقه‌ای مجوز های لازم  وجود نداشته باشد مجوز کنتور برق صادر نمی‌شود، گفت: اگر مردم و نهادهای مرتبط، موردی مشاهده کردند که مجوز کنتور برق غیرمجاز صادرشده حتماً به ما اطلاع دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در مورد تقسیط مبالغ قبوض گفت: تمام تلاش خود را برای همکاری با افرادی که در دوره کرونا از نظر اقتصادی مشکل پیدا کرده اند خواهیم کرد  اما بعضی از مشترکین  بدهی‌های بالایی دارند که مربوط به دوره کرونا نیست و این مسئله باید در پرداخت‌ها لحاظ شود. وی در خاتمه پیک بار سال گذشته را  1594/4 مگاوات در 9 مرداد 1398 اعلام کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار