کد خبر: ۸۶۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱ 19 June 2020
 
 
 
تابناک / دکتر هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی باران : با همکاری خوب مشترکین در پویش مردمی مدیریت کولرها ، خاموشی های ناخواسته به حداقل خواهد رسید

دکتر هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان ، 27 خرداد 1399 در استدیوی خبری مرکز صدا و سیمای استان گیلان (برنامه گفتگوی ویژه خبری) حضور یافت و به سوالات مجری برنامه پاسخ داد .

در این گفتگوی ویژه خبری دکتر هنرمند درخصوص افزایش مصرف انرژی برق با توجه به گرم شدن هوا اظهارداشت : به ازای هر درجه افزایش دمای هوا حدود 60 مگاوات توان مصرفی برق افزایش می یابد  و با توجه به گرمای چند روز اخیر حدود 10% افزایش مصرف برق در استان اتفاق افتاده است .

وی گفت : امسال به جهت شرایط خاص بوجود آمده و حضور بیشتر مردم در منازل مسکونی ، نوع و میزان  مصرف در بخش مشترکین خانگی افزایش یافته و این امر به علت استفاده بیشتر از لوازم برقی خصوصا وسایل سرمایشی است .

دکتر هنر مند خاطر نشان کرد: دراستان گیلان در  ماههای عادی سال میزان الگوی مصرف  برق برای  مشترکان برق 200 کیلو وات می باشد ولی از 15 خرداد تا 15 شهریور بعلت آنگه استان ما در شرایط اقلیمی گرمسیری 4 قرار دارد  این مقدار الگوی مصرف به 400 کیلووات درماه افزایش می یابد .

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان به پویش مردمی مدیریت کولرها اشاره کرد و افزود:  این پویش برای اولین بار در استان گیلان در حال اجرا است  و برای اجرای پویش مردمی مدیریت کولر ها ،  مشترکین عزیز می بایست در بازه زمانی 24 لغایت 29 خرداد ماه جاری به مدت 15 دقیقه کولر های خود را در بین ساعات 14 الی 15 خاموش کنند .  در این صورت به ازای هر یک ربع زمان 100 مگاوات صرفه جویی  انرژی برق خواهد شد البته برای نهادینه شدن این  پویش نیازمند فرهنگ سازی  می باشد . وبا همکاری بسیار خوب مشترکین گیلان ، خاموشی های ناخواسته ناشی از افزایش مصرف به حداقل ممکن خواهد رسید .

دکتر هنرمند درخصوص راهکارهای مدیریت مصرف انرژی برق بیان داشت :  ساعات اوج مصرف در روز از ساعت 12 الی 17 و در شب از ساعت 20 الی 24 می باشد که مشترکین محترم لطفا  از استفاده همزمان چند وسیله برقی  در این بازه های زمانی خودداری کنند . البته توجه به سایر اقدامات مدیریت مصرف انرژی برق نیز لازم و ضروری است .

وی  بابیان اینکه با توجه به شرایط اقلیمی گیلان ۳۶ درصد شبکه برق در استان فرسوده است، اظهار کرد: همین امر باعث می‌شود که در بحران‌های مختلف از جمله برف سال گذشته با مشکلات متعددی روبررو باشیم و به همین خاطر  بنا به تاکید معاون محترم وزیر نیرو مقرر شد 8 هزار کیلومتر از شبکه های فرسوده استان با کابل خودنگهدار جایگزین شود که در فاز اول اجرایی این طرح هزار کیلومتر از شبکه های توزیع برق فرسوده استان به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد و در دست اقدام است .

دکتر هنرمند  با اشاره به اینکه رشد بار مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10% افزایش پیدا کرده است، بیان  کرد: به موجب  مصوبه هیئت وزیران از اول اردیبهشت امسال حدود 7% به تعرفه های برق اضافه شده است و در بازه 15 خرداد تا 15 شهریور که بازه گرمسیری استان می باشد برای مشترکینی که در این فاصله زمانی الگوی مصرف انرژی برق را رعایت نکنند ، 16% علاوه بر7% تعیین شده افزایش بهای برق خواهند داشت .ولی اگر مشترکینی نسبت به زمان مشابه سال قبل 10% کاهش مصرف برق داشته باشند به میزان 20% تخفیف در صورتحساب برق مصرفی آنها اعمال می شود .

وی بااشاره به اینکه برای مشترکین پرمصرف صورتحساب بصورت ماهانه و برای مشترکین کم مصرف این صورت حساب بصورت دوماهه صادر می شود گفت : تمامی اطلاعات مربوط به مصرف و صورت حساب مشترکین در سایت شرکت توزیع برق استان موجود است و مشترکین می توانند با مراجعه به سایت شرکت به این اطلاعات دسترسی داشته باشند .

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اعلام داشت : در بحران برف  سال گذشته بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان به شبکه‌های توزیع  برق گیلان در بحران برف آسیب رسید که فقط ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای رفع آن تخصیص یافت اما این شرکت  برای پایداری شبکه توزیع برق  استان از اعتبارات  داخلی خود استفاده کرد و آسیب‌های وارده را مرمت و بازسازی کرد  و با این حال در سال گذشته کلا  50 میلیارد تومان برای اصلاح و بهینه سازی شبکه های برق هزینه شده است و پیش بینی ما برای اعتبارات  سال جدید مبلغ 470 میلیارد تومان می باشد .

در خاتمه دکتر هنرمند در خصوص برق های غیر مجاز ابراز داشت : یکی از چالش های صنعت برق مسئله برقهای غیر مجاز می باشد و خود به دو دسته تقسیم می شود دسته اول منازلی هستند که در حریم شبکه های برق قرار دارند و برطبق قانون نمی توان برای آنها انشعاب برق احداث کرد . در این حالت با استفاده از کابلهای خودنگهدار از این نوع سرقت انرژی جلوگیری  بعمل می آید .

در نوع دوم نیز افرادیکه ساختمان آنها مجوز ساخت  ندارد و از برق غیر مجاز استفاده می کنند که از طریق مراحل قانونی و حقوقی  با اینگونه افراد برخورد می شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار