سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با انتقاد از تاثیرپذیری سازمان ملل از زر و زور عربستان و آمریکا عنوان کرد: عربستان سعودی با پول و ایالات متحده با قلدرمآبی ساز و کارهای بین‌المللی را به سخره گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۶۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 17 June 2020

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در توئیتی با انتشار تصاویری از کودکان یمنی که در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف به رهبری عربستان سعودی کشته شده‌اند، از تاثیرپذیری سازمان ملل متحد با زر و زور عربستان و آمریکا انتقاد کرد.

او در این توئیت نوشت: «دبیرخانه سازمان ملل متحد تنها چند روز پس از طرح اتهامات بی‌اساس علیه ایران، از اقدامات ائتلاف سعودی در یمن چشم‌پوشی می‌کند، آن هم با وجود پذیرش اینکه این ائتلاف صدها کودک یمنی را کشته است.»

وی افزود: «عربستان سعودی (با پول) و ایالات متحده (با قلدرمآبی) ساز و کارهای بین‌المللی را به سخره گرفته‌اند.»

 

 

به گزارش فارس  سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین سه شنبه شب در واکنش به خروج نام ائتلاف سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان اعلام کرد: برخی در سازمان ملل متحد با دلارهای سعودی به دنبال تطهیر این کشور از جنایاتی هستند که علیه کودکان و زنان یمنی انجام می شود.

دبیرکل سازمان ملل اخیرا در گزارشی ادعایی ایران را منشا سلاح‌های استفاده شده در حمله به تاسیسات آرامکوی عربستان خواند که این گزارش بی اساس واکنش ایران را به همراه داشت و وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای  به دبیرخانه سازمان ملل توصیه کرد در سناریوی از پیش طراحی شده آمریکا برای جلوگیری از لغو محدودیت‌های تسلیحاتی ایران حرکت نکرده و با تهیه گزارش‌هایی که هیچ محمل قانونی ندارند به این روند خطرناک کمک نکند.

از سوی دیگر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در مسکو و پیش از عزیمت به ایران در جمع خبرنگاران عنوان کرد: متاسفانه دبیرکل ملل متحد گزارش کاملا غلط، بی جا و خارج از اختیارات خود را صادر کرده که کاملا مشهود است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار