کد خبر: ۸۶۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ 17 June 2020
 
 
تابناک/روانبخش؛ عضو شورای مرکزی جبهه پایداری که حمایتش از احمدی نژاد در گذشته را انکار نمی‌کند این را هم می‌گوید که احمدی نژاد امروز مورد حمایت اصولگرایان نیست و پرونده اش آنقدر سنگین شده که بعید است تایید صلاحیت شود.

خبرآنلاین: روانبخش؛ عضو شورای مرکزی جبهه پایداری که حمایتش از احمدی نژاد در گذشته را انکار نمی کند این را هم می‌گوید که احمدی نژاد امروز مورد حمایت اصولگرایان نیست و پرونده اش آنقدر سنگین شده که بعید است تایید صلاحیت شود.

عضو پایداری: پرونده احمدی‌نژاد سنگین است

آنچه در ادامه می‌خوانید مشروح گفتگو با حجت الاسلام قاسم روانبخش است:

*برخی از چهره‌های شاخص سیاسی از هم اکنون اعلام کرده‌اند که تمایلی به حضور در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند که در میان آنها افرادی همچون آقایان «رییسی»، «لاریجانی»، «ظریف» و «قالیباف» نیز به چشم می‌خورند. فکر می‌کنید که این احتمال وجود دارد این افراد در دقیقه نود بنا بر توصیه و یا مصلحت به عرصه انتخابات ورود کنند؟

گمانه‌زنی در خصوص آنچه که در سال ۱۴۰۰ رخ می‌دهد هنوز زود است. باید منتظر باشیم تا وقایع آینده را بررسی کنیم، البته نوع ادبیات فردی که مبنا را بر عدم ورود به انتخابات گذاشته نیز مهم است، زیرا برخی به صراحت اعلام می‌کنند که قصد ورد به عرصه را ندارند، ولی اگر مردم و خواص جامعه تشخیص دادند که این فرد برای امروز کشور مفید است و می‌تواند مشکلات را حل کند باید او را به صحنه بیاورند؛ هر چند خودش مایل نباشد.

پرونده های احمدی نژاد از سا ل۹۶ هم سنگین تر است/امکان ندارد از سد شورای نگهبان عبور کند

*آقای احمدی نژاد هم از این دست افراد است؟ فکر می کنید او با تحرکات رسانه‌ای اخیر تصمیم جدی به ورود دارد؟

احمدی نژاد با وجود تلاش‌هایی که انجام می‌دهد این امکان را ندارد که از سد شورای نگهبان عبور کند. زیرا پرونده ایشان حتی از آنچه در سال ۹۶ بود، سنگین‌تر نیز شده است.

*اگر این اتفاق رخ بدهد، این امکان وجود دارد که از شخص دیگری حمایت کند؟

بله، اما با این کار هم توفیقی حاصل نمی‌کند. زیرا در سال‌های ۹۲ و ۹۶ هم همین مسیر را رفت و با معرفی آقایان «مشایی» و «بقایی» سعی در حمایت از اطرافیان خود داشت ولی به نتیجه نرسید.

*فرض را بر این بگیریم که شورای نگهبان بنا به مصالحی ایشان را تأیید صلاحیت کند، در آن فضا این امکان وجود دارد که اصولگرایان به سمت ایشان بروند و حمایت خود را از چنین فردی اعلام کنند؟

«رفتارها»،« شعارها» و «تفکرات» چند سال اخیر آقای احمدی نژاد به هیچ عنوان سنخیتی با تفکر اصولگرایی ناب ندارد و نمی‌توان از چنین فردی برای انتخابات حمایت کرد.

*پس این احتمال وجود دارد که در سال ۱۴۰۰ و در صورت کاندیدا شدنش،اصولگرایان در مقابلش بایستند؟

بله، بنده انکار نمی‌کنم که در گذشته بخشی اصولگرایان از جمله خود بنده از ایشان حمایت کرده‌ایم و در دولت نهم نیز موفقیت های چشمگیری داشت، اما داستان امروز آقای احمدی نژاد کاملا متفاوت از گذشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار