کد خبر: ۸۶۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸ 15 June 2020

 

گروه استان‌ها- مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از شناسایی ۲۸۴ منطقه خطرآفرین در نوار ساحلی گیلان خبر داد و گفت: پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در طرح‌های سالمسازی سواحل گیلان اجرا می‌شود.

 
طرح‌های سالم‌سازی سواحل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، رحیم حیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 284 منطقه خطرآفرین در طول نوار ساحلی استان گیلان شناسایی شده است بر ضرورت استفاده مردم و گردشگران از مناطق امن ساحلی تأکید کرد و اظهار داشت: 35 طرح سالمسازی دریا و 68 شناگاه در سواحل گیلان وجود دارد.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان دارا بودن 280 کیلومتر نوار ساحلی را از جمله ویژگی‌های گیلان ذکر کرد و با اشاره به حضور ناجیان غریق در بسیاری از نقاط خطرآفرین ساحلی استان عنوان کرد: باید به مردم بومی‌ و مسافران تأکید شود که به جای نقاط خطرناک حتماً از طرح‌های سالمسازی دریا استفاده کنند.

حیدری حضور امدادگران، ناجیان غریق، اورژانس، نیروی انتظامی و مانند این‌ها در طرح‌های سالمسازی دریا جهت خدمات‌رسانی به مردم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برخلاف نقاط خطرآفرین ساحلی در صورت وقوع هرگونه حادثه و اتفاقی در طرح‌های سالمسازی دریا، این عوامل به کمک حادثه‌دیدگان می‌شتابند.

وی با بیان اینکه شناگاه‌ها مانند طرح‌های سالمسازی دریا از امکانات خدماتی، امدادی و تفریحی به شکل کامل برخوردار نیستند ابراز داشت: مدیریت و رصد مناطق خطرآفرین و شناگاه‌هایی که در نوار ساحلی گیلان قرار دارد به دهیاری‌ها سپرده شده است که زیرنظر بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها به رسالت خود عمل می‌کنند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی توسط وزارت بهداشت و ارسال آن برای تمام استانداری‌های کشور از جمله گیلان در راستای جلوگیری از شیوع کرونا خبر داد و گفت: رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله موضوعاتی است که باید در طرح‌های سالمسازی مدنظر قرار گیرد.

حیدری با تأکید بر اینکه مردم باید از بخش‌های ایمن ساحلی برای تفریح و شنا استفاده کنند و به سراغ نقاط خطرآفرین و فاقد امکانات نجات غریق نروند اظهار داشت: باید توجه داشت که تمام نوار ساحلی برای شنل مناسب نیست و این موضوع حتی در تمام کشورهایی که اقتصاد آنان دریا محور است هم رعایت می‌شود.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان پرداخت 900 میلیون تومان به هیئت‌های نجات غریق استان در سال گذشته بابت حق‌الزحمه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با استقبال و ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی سرمایه‌گذاری در نوار ساحلی گیلان ارتقاء پیدا می‌کند و درآمدزایی بیشتری هم حاصل می‌شود. 

سرپرست هیئت نجات غریق و غواصی گیلان نیز در این جلسه از پرداخت حق‌الزحمه ناجیان غریق استان مربوط به سال‌های 97 و 98 با حمایت‌ها و پشتیبانی استانداری گیلان سخن گفت و اظهار داشت: به طور کلی بودجه‌ای که برای ناجیان غریق در نظر گرفته می‌شود بسیار ناچیز است و همین موضوع موجبات دلسردی نیروها را فراهم می‌کند.

مهرداد مهرگان حمایت‌های مالی از ناجیان غریق را لازم و ضروری تلقی کرد و با تأکید بر اینکه با افزایش طرح‌های سالمسازی دریا در گیلان وضعیت دریافتی‌های نیروهای نجات غریق ارتقاء پیدا می‌کند افزود: امیدواریم با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از ظرفیت سواحل دریا در تمام فصل‌های سال استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار