کد خبر: ۸۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ 31 August 2015

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: ۹ درصد بیماران تالاسمی کشور در گیلان هستند و برای هر بیمار تالاسمی ماهانه ۴۰۰ دلار هزینه می‌شود.
printنسخه قابل چاپ

علی داودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به اینکه مردم گیلان در پنج ماهه نخست امسال 31 هزار واحد خون اهدا کردند اظهار داشت: این میزان واحد خون از ابتدای امسال تاکنون در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی توزیع شده است.

وی با با بیان اینکه از این میزان جمعیت اهدا کننده، 96 درصد مردان و 4 درصد بانوان هستند افزود: در استان گیلان در طول سال زنان در حدود چهار تا پنج درصد جمعیت اهدا کنندگان خون را تشکیل می‌دهند و این در حالی است که زنان 50 درصد جمعیت استفاده کننده از فرآورده‌های خونی را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون گیلان بیان کرد: نگرانی دچار کم خونی بودن در زنان وجود دارد و این در حالی است که زنان می‌توانند به طور طبیعی سه بار و مردان چهار بار در طول سال اهدای خون کنند و این میزان اهدای خون  هیچ تغییری در فیزیولوژی بدن فرد اهدا کننده ایجاد نمی‌کند.

داودی با تأکید بر اینکه همه افراد به‌ویژه بانوان وقتی که به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند اول هموگلوبین خون آن‌ها اندازه‌گیری می‌شود تصریح کرد: اگر تشخیص داده شود که فرد دچار کم‌خونی است، دارای شرایط اهدای خون اعلام نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه 9 درصد بیماران تالاسمی کشور در گیلان هستند خاطرنشان کرد: یک هزار و 160 نفر تالاسمی ماژور در گیلان داریم و برای هر بیمار تالاسمی ماهانه 400 دلار هزینه می‌شود.

مدیرکل انتقال خون گیلان  با اشاره به اینکه برای بیماران سرطانی نیاز به پلاکت است افزود: یک بیمار سرطانی در شیمی‌درمانی احتیاج به 8 واحد پلاکت خون دارد.

داودی با اشاره به راه‌اندازی دستگاه پلاکت فریزیس در گیلان گفت: در روش فریزیس با یک بار اهدا، به میزان شش تا هشت برابر اهدای عادی، پلاکت تهیه می‌شود.

انتهای پیام/ج

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار