کد خبر: ۸۵۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 07 June 2020
قزلسفلو گفت: با رصد قسمت های مختلف عرصه های جنگلی و مراتع از طریق دیدبان و گشت زنی ها و ایجاد آتش برها در مرز بین جنگل ها و اراضی کشاورزی درصدد هستیم از آتش سوزی های احتمالی جلوگیری کنیم.
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ابوطالب قزلسفلو» عصر امروز(یکشنبه ۱۸ خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه این روزها منابع طبیعی و جنگل های زاگرس بر اثر آتش سوزی دچار خسارت شده است و می طلبد در استان گلستان از جنگل هیرکانی و جنگل های دست کاشت سوزنی برگ مراقبت بیشتری شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ادامه داد: با گرم شدن هوا و خشک شدن پوشش گیاهی و برداشت محصولات کشاورزی باید مراقبت ها و حساسیت ها با همکاری مردم افزایش پیدا یابد.

 

قزلسفلو با تأکید بر اینکه در راستای حفاظت از محیط زیست برای جلوگیری از آتش سوزی اقدامات خود را از اوایل خرداد با جدیت پیگیری کردیم، ابراز داشت: با رصد قسمت های مختلف از طریق دیدبان و گشت زنی ها و ایجاد آتش برها از وقوع آتش سوزی های احتمالی جلوگیری می کنیم.

 

وی افزود: اکثر اراضی زراعی در مرز جنگلی گلستان برخلاف استان های گیلان و مازندران دیم است و با وزش باد و آتش سوزی، حریق به عرصه های منابع طبیعی و جنگل ها سرایت می کند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تصریح کرد: در مناطق حساس احداث آتش بر را در دستور کار قرار دادیم اما گستره کار زیاد است چراکه 6 هزار و 800 کیلومتر مرز جنگل ها با اراضی زراعی استان گلستان است که آتش بر زدن برای این میزان اراضی کار سختی است.

 

قزلسفلو بیان کرد: بیشتر پیرامون جنگل های سوزنی برگ که در فصل بهار و پاییز در صورت بروز آتش سوزی خسارت زیادی می بینند از آتش بر استفاده می کنیم، در سطح استان نیز هماهنگی خوبی وجود دارد و جلسات مختلفی برای اطفای حریق و جلوگیری از آتش سوزی ها در مدیریت بحران استان برگزار شد.

 

وی از همراهی دهیاران تشکر کرد و گفت: پیش بینی هواشناسی نشان می دهد که در یک ماه آینده هوای استان پایدار و صاف است و این مهم شرایط را برای حریق فراهم می کند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ابراز داشت: مردم می توانند هرگونه حادثه و آتش سوزی را از طریق شماره تماس 1504 به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان  اطلاع رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار