کد خبر: ۸۵۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶ 07 June 2020

 

تابناک/نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه مسافرت‌های کنترل نشده به گیلان موجبات شروع موج دوم کرونا را فراهم کرده است گفت: امکانات حوزه بهداشت و درمان گیلان ضعیف است.

 
شروع موج دوم کرونا در استان گیلان/ سیل ورود مسافران ‌تأثیراتی منفی ‌برجای ‌گذاشت

حجت‌الاسلام محمد صفری ملک‌میان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با تأکید بر اینکه گیلان در حوزه شاخص‌های بهداشتی و درمانی دچار خسارت‌ها و ضعف‌های زیادی در طول زمان شده است اظهار داشت: مسافرت‌های کنترل نشده به گیلان موجبات شروع موج دوم کرونا را در این استان فراهم کرده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس امکانات بهداشتی و درمانی محدود گیلان را مورد انتقاد قرار داد و با بیان اینکه باید برای ارتقاء سطح تجهیزات درمانی استان تلاش شود عنوان کرد: تجهیزات درمانی به تناسب جمعیت گیلان به این استان وارد نشده و این موضوع مشکلات زیادی را برای مردم آن ایجاد کرده است.

صفری ملک‌میان گیلان را استانی گردشگری و مهمان‌پذیر که باید از حیث امکانات بیمارستانی در سطح بسیار بالاتری قرار گرفته باشد تلقی کرد و ابراز داشت: انتقال جمعیت و ورود خیل عظیمی از مسافران و گردشگران به گیلان در تمام فصول سال ضعف شاخص‌های درمانی این استان را دو چندان کرده است.

وی با بیان اینکه سیل ورود مسافران به گیلان با توجه به شرایط حساس مقابله با شیوع کرونا تأثیراتی منفی در این استان بر جای می‌گذارد خاطرنشان کرد: شایسته است مسئولان ستاد مقابله با کرونا استان گیلان، استاندار و دانشگاه علوم پزشکی سیاست‌هایی را برای کنترل تبعات مخاطره‌آمیز سفرها اتخاذ کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس سفرهای کنترل شده، اجرای برنامه‌هایی برای کاهش شیوع ابتلاء به کرونا و ضرورت برنامه‌ریزی در این حوزه توسط متولیان امر را خواستار شد و اظهار داشت: گیلان در ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور از جمله استان‌هایی بود که با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده بود.

صفری ملک‌میان جلوگیری از عواملی که مجدداً شرایط استان گیلان را از حیث ابتلاء به ویروس کرونا سخت‌تر کرده و به آن آسیب‌ وارد می‌کند را لازم و ضروری اعلام کرد و ابراز داشت: ارتقاء سطح شاخص‌های بهداشتی و درمانی گیلان و افزایش تجهیزات بیمارستانی از ضروریاتی است که این استان به شدت به آن نیاز دارد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس چالش‌های عدیده‌ای که به سبب شیوع ویروس کرونا در گیلان و تمام نقاط کشور ایجاد شد را برشمرد و تصریح کرد: بروز مشکلات اقتصادی، تعطیلی گسترده بسیاری از کسب‌وکارها و از بین رفتن برخی از مشاغل از جمله تبعات مخرب شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار