کد خبر: ۸۵۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹ 06 June 2020

طبیعت آستارا بمناسبت هفته محیط‌ زیست پاکسازی شد

تابناک/ جمعی از دوستداران طبیعت و دانش‌آموزان آستارا به مناسبت هفته محیط زیست، از تفرجگاه‌های شهری و روستاهای تلخان و هودول این شهرستان ۵۰۰ کیلوگرم زباله جمع‌آوری کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا روز شنبه در برنامه پاکسازی طبیعت در بخش مرکزی این شهرستان گفت: زباله ها حاصل حضور تعدادی افراد کم توجه در تعطیلات نیمه خرداد ماه است و با رهاسازی آشغال، سبب تخریب طبیعت و زحمت شهروندان شده اند.
مصطفی فلاح اضافه کرد: گردنه حیران، پناهگاه حیات وحش، تالاب استیل و روستاهای سرسبز و کوهپایه ای از مناطق گردشگرپذیر آستاراست و مسافران نیز باید در پاکیزگی آنها احساس مسئولیت کنند.

وی اظهار کرد: زباله برای محیط زیست تهدید جدی است و اداره حفاظت محیط زیست با مشارکت ارگان ها و نهادهای مختلف، برای ترویج فرهنگ پاسداشت طبیعت تلاش می کند و فرهنگ سازی سمن ها نیز ضروری است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: آموزش مدیریت پسماند برای دهیاران و تبیین خطرات زباله برای کودکان و نوجوانان با آموزه های فرهنگی و هنری، از برنامه های امسال این اداره برای فرهنگ سازی است.

۱۷ تا ۲۳ خرداد هفته محیط زیست است.

شهرستان گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و میزان تولید زباله در آن، با حضور گردشگران افزایش می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار