کد خبر: ۸۵۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ 06 June 2020
تابناک/نماینده ولی‌فقیه در گیلان تخریب سواحل گیلان را ناشی از ورود سالانه ۳۰ میلیون گردشگر و رعایت نکردن مسائل زیست‌محیطی دانست و گفت: گفتمان سازی زیست‌محیطی سواحل گیلان ضرورت دارد و نیاز است برای ساحل برنامه‌ریزی داشته باشید.
تخریب سواحل گیلان با ورود سالانه ۳۰ میلیون گردشگر

آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در دیدار مدیرکل و معاونان محیط‌زیست استان به مناسبت هفته محیط‌زیست با اشاره به توجه اسلام به تمام بخش‌های محیط‌زیست اظهار کرد: توجه اسلام به محیط‌زیست بیش از آحاد جوامع بشری است.

وی با اشاره به آسیب بسیار به جلگه، کوه و سواحل گیلان در سال‌های اخیر گفت: در تعطیلات جاده‌های منتهی به شمال ترافیک است زیرا مردم برای دیدن مناظر زیبا به این استان سرسبز سفر می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته در بحث گفتمان سازی و رفتاری زیست‌محیطی کار عملی نشده است، افزود: فعالیت‌های زیست‌محیطی در استان انجام‌شده اما در تراز انقلاب و مردم نبوده بلکه بعضی مواقع ویرانگری داشته است.

فلاحتی به بی‌توجهی به پسماند سراوان در ۴۰ سال گذشته اشاره کرد و گفت: از ۴۰ سال گذشته تاکنون به ارتفاع حدود ۱۰۰ متر پسماند دپو شده و شیرابه آن به مردم آسیب می‌رساند، شیرابه پسماند سراوان وارد  دو رودخانه زرجوب و گوهررود می‌شود و امروز آلودگی این رودخانه‌ها بلای جان مردم شده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به اجرای طرح بایوجمی در تالاب انزلی اشاره کرد و افزود: ویرانگری اجرای طرح بایوجمی در تالاب انزلی بیش از اصلاح آن است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌هایی برای تصفیه شیرابه پسماند سراوان در حال انجام است، تصریح کرد: امکان تصفیه سه لیتر در ثانیه شیرابه پسماند سراوان فراهم‌شده اما کافی نیست و می‌طلبد در هر ثانیه ۹ لیتر شیرابه تصفیه شود.

فلاحتی محیط‌بانان را افرادی مجاهد برشمرد و بیان کرد: در شناخت محیط‌زیست و مسائل زیست‌محیطی افراد مجاهد می‌خواهیم ضمن اینکه کارشناسان زیست‌محیطی طبیب محیط‌زیست هستند و کار آن‌ها پیشگیری است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خواستار ورود کارشناسی محیط‌زیست به معضلات زیست‌محیطی گیلان شد و تصریح کرد: باید از کارشناسان بومی در مسائل زیست‌محیطی گیلان استفاده کرد و علاوه بر این باید متولیان محیط‌زیست هشدارهای لازم را به مسؤولان بدهند.

وی تخریب سواحل گیلان را ناشی از ورود سالانه ۳۰ میلیون گردشگر و رعایت نکردن مسائل زیست‌محیطی دانست و تصریح کرد: گفتمان سازی زیست‌محیطی سواحل گیلان ضرورت دارد و نیاز است برای ساحل برنامه‌ریزی داشته باشید.

فلاحتی با تأکید بر ضرورت گفتمان سازی محیط‌زیست برای حل مشکلات گیلان گفت: با تولید انیمیشن‌های محیط‌زیستی می‌توان آلودگی‌ها را برای مردم تبیین کنید زیرا فکر کردن به‌سلامت مردم در حقیقت احیای انسان است.

درباره آلودگی رودخانه‌های رشت اخطاریه محکم دادیم

مدیرکل محیط‌زیست گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه حفاظت از محیط‌زیست حفظ انفال الهی است و با مبانی، ارزش‌ها و هنجارهای دینی ما مطابقت دارد، اظهار کرد: تالاب انزلی برای مردم گیلان فرصتی ویژه است، تنوع زیستی تالاب انزلی باید برای آیندگان باقی بماند.

ساسان کفایی با تأکید بر اینکه در سلامت مردم به‌هیچ‌عنوان تسامح نمی‌کنیم، گفت: درباره آلودگی رودخانه‌های رشت اخطاریه محکم دادیم و با تمام قوا در این زمینه عمل می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار