کد خبر: ۸۵۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ 06 June 2020
 
  تابناک/ به دنبال درج خبری غیر واقع از حمله حشرات موذی به روستاهای اطراف دفنگاه سراوان، روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند های شهرداری رشت جوابیه ای به پایگاه خبری مرور که این خبر را منعکس کرده بود ارسال کرد و خواهان درج آن طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات شد.
 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، در این جوابیه به اقدامات گسترده سمپاشی و ضدعفونی در دفنگاه سراوان و همچنین اجرای عملیات ضدعفونی و گندزدایی روستاها کچا، جوکلبندان، سراوان و... اشاره شده است.

متن کامل این جوابیه به شرح زیر است:

مدیر مسئول پایگاه خبری مرور

با سلام؛ بدینوسیله به آگاهی می رساند که در پی انتشار خبری مبنی بر هجوم مگس ها به سراوان، خواهشمند است متن پاسخ روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند های شهرداری رشت را در این ارتباط طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات در آن پایگاه خبری برای آگاهی و تنویر افکار عمومی درج نمایید.

کار سمپاشی دفنگاه سراوان با تراکتور مخزن دار و تجهیزات مدرن به طور مستمر و مرتب روزانه انجام‌ می شود تا از تکثیر حشرات موذی جلوگیری گردد.

باید عنوان کرد که سمپاشی دفنگاه زباله سراوان روزانه بین ساعت های هشت صبح تا دو بعدازظهر انجام می شود و این کار هر روز بدون وقفه با برنامه ریزی مشخص صورت می گیرد.

همچنین در ماه های ابتدایی سال برای اینکه تکثیر حشرات افزایش می یابد و در نقطه اوج است با گرم شدن هوا، سمپاشی های دفنگاه زباله تا چند برابر روزهای عادی افزایش پیدا می کند به طوری که هم اکنون روزانه به طور متوسط از دو هزار لیتر سموم مختلف برای مبارزه با حشرات موذی استفاده شده تا از تکثیر حشرات موذی نیز جلوگیری شود.

علاوه بر سمپاشی با تراکتور مخزن دار، کار سمپاشی با موتور های سمپاش دستی نیز به وسیله کارگران انجام می شود و هم راستا با آن از چهار دستگاه سمپاش دستی ۱۰۰ لیتری، یکدستگاه سمپاش ۲۰ لیتری و یکدستگاه سمپاش دود زا یا مه پاش نیز بهره گیری می گردد.

کار پوشش و کاور کردن زباله ها در سراوان با مخلوط شن و ماسه نیز به صورت مستمر ادامه دارد و مصالح مورد نیاز با کامیون ها از بستر رودخانه به محل دفنگاه انتقال می یابد.

گذشته از اینها کار سمپاسی روستاهای جوکلبندان، کجا، سراوان و... به وسیله نیروهای تلاشگر سازمان مدیریت پسماند های شهرداری رشت انجام می شود که اطلاعات و خبرهای آن در سازمان مستند سازی شده است.

مجموعه این تلاش ها برای رفاه حال ساکنان روستاهای اطراف و جلب رضایت آنها انجام شده و تاکنون توانسته است نظر مساعد آنها را به همراه داشته باشد و سازمان مدیریت پسماند های شهرداری رشت امیدوار است تا با مجموعه وسیع اقدامات خود و همچنین نگاه حمایتی شهردار محترم رشت و اعضای محترم شورای شهر در این زمینه موجبات دلگرمی اهالی بیش از پیش فراهم آید.

در پایان باید تاکید کرد که سازمان مدیریت پسماند های شهرداری رشت از هیچ کوششی برای آسایش اهالی منطقه سراوان و روستاهای همجوار دریغ نخواهد کرد و امیدوار است رسانه های گروهی هم در روزهای سخت کرونایی که حجم وسیعی از اقدامات در زمینه گندزدایی معابر شهری و جمع آوری پسماندها و پاکیزه نگه داشتن معابر عمومی بر عهده آنها است، با درج مطالب خلاف واقع یا بزرگنمایی های نامناسب، گرفتاری و دردسر بیشتر را تحمل نکنند و انگیزه و هدف آنها زیر سوال نرود.

در پایان به پایگاه خبری مرور تاکید می کنیم که ضمن رعایت حقوق شهروندی و رعایت قانون، از درج مطالب غیر موثق و نادرست، پرهیز کرده و در جهت تشویش اذهان عمومی گام بر ندارند تا بیش از این هزینه های مادی و معنوی به مدیریت شهری وارد نشود.

روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند های شهرداری رشت

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار