کد خبر: ۸۵۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱ 06 June 2020

نجات ۶ گردشگر از غرق شدن در ساحل آستارا

تابناک/ رئیس هیات نجات غریق آستارا گفت: ناجیان غریق این هیات با همکاری امدادگران هلال احمر، ۶ گردشگر را از غرق شدن در آب‌های ساحلی نجات دادند و با توجه به استقبال مسافران از تفریحات دریایی، ۱۰ ناجی در ساحل این شهرستان استقرار یافته‌اند.

حسین انزابی روز شنبه اظهار کرد: نجات یافتگان، در تعطیلات نیمه خرداد در طرح سالمسازی سفیر امید و منطقه خطر آفرین خلج محله نوار ساحلی آستارا شنا می ‌کردند.

وی ادامه داد: ناجیان غریق دارای کارت‌های درجه یک و دو مهارت از فدراسیون نجات غریق و به ۲ دستگاه جت اسکی مجهز هستند و ۱۴ منطقه خطر آفرین در ساحل، با گشت ویژه هیات نجات غریق کنترل می شود.

 وی از شهرداری لوندویل خواست با تامین تجهیزات و حقوق ناجیان، امکان استقرار آنها را در طرح سالمسازی این بخش فراهم کند تا از هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

 انزابی ساعت کار ناجیان را هشت تا ۲۰ اعلام و گردشگران را به شنا در طرح‌های سالمسازی دریا و خودداری از شنا در هوای بارانی و مناطق خطرآفرین توصیه کرد.

رئیس هیات نجات غریق آستارا گفت: برای پیشگیری از جان باختن در دریا علاوه بر خدمات امدادی، نصب تابلوهای هشدار در نقاط خطر آفرین و افزایش تجهیزات ناجیان ضروری است و امیدواریم مسئولان در این خصوص اقدام کنند.

شهرستان گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع و در ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی آن در حاشیه دریای خزر، سه طرح سالمسازی دریا ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار