کد خبر: ۸۵۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸ 06 June 2020
 
جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای قربانی تروریسم، پرچم دار مبارزه با تروریسم است و در حمله کور داعش به مجلس که تنها تجاوز تروریست‌ها به خاک ایران بود نیز مقتدرانه مقابل تروریست‌ها ایستاد.
داعش

تابناک/ صبح روز چهارشنبه 17 خرداد ماه سال 1396 بود که با صدای تیراندازی در حیات مجلس اولین حمله داعش به خاک ایران اتفاق افتاد. به دنبال این اتفاق همهمه‌ای در ساختمان مجلس ایجاد شد. صداها نزدیک‌تر و بلند‌تر می‌شد تا جایی که بسیاری از کارکنان و نیروهای حفاظتی را به سمت حیات روانه کرد اما یکباره با فریاد حمله داعش افراد متفرق شدند. نیروهای سپاه، ناجا و نیروهای امنیتی لباس شخصی به سرعت و همزمان در مجلس مستقر شدند. خیابان های منتهی به ساختمان مجلس نیز در بهارستان تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفت.

حمله داعش حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح آغاز شد. نمایندگان مشغول بررسی دستور کار در نشست علنی بودند، «مراسم تحلیف نمایندگان جدیدالورود» انجام شده بود و «طرح الغاء برخی قوانین» نیز با اکثریت آراء به تصویب رسیده بود و «گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره حادثه معدن آزادشهر» در حال قرائت بود. سر و صدای تیراندازی نیروهای تروریستی داعش که به طبقات نمایندگان رسیده بود، همهمه‌ای را در صحن علنی نیز ایجاد کرد اما نمایندگان در صحن ماندند و برنامه کاری خود را قطع نکردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در حالی که می‌خواست درباره گزارش کمیسیون صنایع در خصوص حادثه معدن آزادشهر تذکر دهد، آمریکا را عامل همه فتنه دانست و در همین راستا نمایندگان شعار مرگ برآمریکا را سردادند.

مسعود پزشکیان ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت اما با گذشت دقایقی از حمله تروریستی، علی لاریجانی که پیش از آن مجلس را ترک کرده بود، به صحن علنی بازگشت و اداره جلسه را بر عهده گرفت. خبرنگاران هم که پیگیر رصد اخبار و شرایط حضور داعش در طبقات بودند نیز در صحن ملجس ماندند.

نیروهای تروریستی داعش همزمان با حمله به پارلمان، به حرم امام خمینی(ره) نیز حمله کردند. در نتیجه حمله داعش 16 نفر در مجلس و یک نفر در حرم امام(ره) شهید و حدود 52 نفر در مجموع زخمی شدند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای قربانی تروریسم در این مبارزه نیز سربلند بیرون آمد. گروه‌های تروریستی از جمله منافقین و داعش بیش از 17 هزار ایرانی را در سال‌های پس از پیروزی انقلاب مورد هدف قرار دادند اما با این حال جمهوری اسلامی ایران از هیچ اقدامی در مبارزه دریغ نکرده است و توانسته گام‌های مثبتی در انهدام این گروهک‌های تروریستی و تثبیت امنیت در منطقه بردارد.

آرامش و امنیت منطقه به یُمن وجود نیروهای مقاومت و تدابیر جمهوری اسلامی ایران

اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس ضمن گرامیداشت یاد شهدای مجلس در پی حمله داعش به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: آرامش و امنیت منطقه به یُمن وجود نیروهای مقاومت و سیاست و تدبیر جمهوری اسلامی است. بسیاری از کشورهای همسایه که با گروهک های تروریستی مثل داعش درگیر بودند به لطف اقدامات و تدابیر شهید سردار سلیمانی، ثبات و امنیت پیدا کردند بنابراین اگرچه ما بزرگترین قربانی تروریسم هستیم اما خود پرچم دار مبارزه با تروریست بوده و به کمک نیروهای مقاومت توانستیم تروریست ها را از منطقه دور کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم معتقد است: نیروهای مقاومت بدون مرز، به عنوان یک نیروی بازدارنده در سطح منطقه به وجود آمدند و با تمامی خطرات مقابله کردند و اجازه ندادند آمریکا و پیروان آن علی رغم تلاش های فراوان موفق شوند.

ورود شجاعانه نیروهای سپاه در پی حمله داعش به مجلس

ابوالفضل ابوترابی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی که سابقه حضور در مجلس دهم را نیز دارد با یادآوری سالروز حمله داعش به مجلس شورای اسلامی، انهدام نیروهای داعش در مجلس را از بزرگترین اقدامات موثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریست دانست و گفت: نیروهای سپاه دقیق و شجاعانه در پی حمله داعش به مجلس ورود پیدا کردند و با کمترین تلفات توانستند در مدت کوتاهی بر نیروهای داعش غلبه کنند.

ابوترابی ادامه داد: مجلس دهم قوانین خوبی در ارتباط با مبارزه با تروریسم تصویب کرد از جمله قانون اقدامات متقابل ارتش تروریستی آمریکا بود و اقدام عملی نمایندگان با پوشیدن لباس سپاه در روزی که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرد، بسیار قابل تامل است. مجلس دهم در ماه های پایانی همچنین مصوبه‌ای در ارتباط با اقدامات رژیم صهیونیستی تصویب کرد.

وی از طرح های مصوب مجلس نیز یاد کرد و افزود: دو طرح اصلاح قانون مبارزه با جرایم سازمان یافته و تامین منابع مالی مقابله با تروریسم و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی نیز در مجلس دهم انجام گرفت.

نماینده مردم نجف آباد و تیران در مجلس یازدهم یادآور شد: جمهوری اسلامی در صف مقدم مقابله با تروریسم است و به همین جهت بزرگترین قربانی تروریسم شناخته شده است، گروه تروریستی منافقین 12 هزار ایرانی را شهید کردند و در مجموع ما 17 هزار شهید در این راه دادیم. اما متاسفانه آلمان، فرانسه و هلند از جمله کشورهایی اروپایی هستند که از این گروه های تروریستی و منافق حمایت کردند.

حمله کور داعش به مجلس خللی در برنامه پارلمان ایجاد نکرد

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس نیز با اشاره به سالروز حمله داعش به مجلس شورای اسلامی و ضمن گرامی داشت شهدای این حمله تروریستی به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: به دنبال حمله داعش به مجلس بخش حفاظتی و کنترلی مجلس دقیق تر عمل کرد به نوعی که با وجود حمله نیروهای تروریستی ارتباط مردمی نمایندگان قطع نشد و تنها حساسیت و دقت در رفت و آمد افزایش یافت.

وی افزود: گروه‌های تروریستی از هیچ دشمنی علیه جمهوری اسلامی ایران دریغ نکردند و تلاش بسیار کردند تا در نقاط حساس کشور ایجاد ناامنی کنند اما حملات داعش به مجلس کور بود. آنها نتوانستند خللی در برنامه صحن علنی و دستور کار نمایندگان ایجاد کنند.

گروهک های تروریستی مختلف از جمله داعش تحت حمایت‌های گسترده دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مدتی در منطقه خاورمیانه به ویژه در کشورهایی مانند عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان ناامنی هایی را رقم زدند اما هیچ گاه نتوانستند به خاک جمهوری اسلامی ایران تعرضی داشته باشند جز مورد حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) که حمله کوری بود و به تعبیر مقام معظم رهبری جرقه بازی بیش نبود.

جمهوری اسلامی ایران تحت حمایت رهبری حکیم و فرزانه، حضرت آیت الله خامنه‌ای با ثبات و مقتدرانه مقابل گروه های تروریستی در منطقه ایستاد. شهید سردار سلیمانی نیز با بسیج نیروهای مقاومت در منطقه امنیتی پایدار را برای همه کشورها رقم زد و بازی‌های کور جنگ سالاران آمریکایی به رهبری ترامپ را ناکام گذاشت.

ایران محور تحولات بزرگ در منطقه و پرچمدار مبارزه با تروریسم جهانی است و با این رویکرد بر اقتدار منطقه‌ای خود می افزاید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار