مدیرعامل بنیاد باران در گفت‌وگو با «تابناک»:
تابناک گیلان/ یک فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه عملکرد نمایندگان مجلس دهم را نباید به شورای عالی اصلاح‌طلبان نسب دارد؛ چون بسیاری از مصوبات این مجلس از سوی شورای نگهبان رد شده است، خطاب به اصلاح طلبان گفت: شورای عالی سیاستگذاری باید برای حضور هرچه بهتر در انتخابات ریاست جمهوری، در جهت رفع مشکلات خود وارد عمل شود...
کد خبر: ۸۵۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶ 05 June 2020
 
 
تابناک گیلان/ یک فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه عملکرد نمایندگان مجلس دهم را نباید به شورای عالی اصلاح‌طلبان نسب دارد؛ چون بسیاری از مصوبات این مجلس از سوی شورای نگهبان رد شده است، خطاب به اصلاح طلبان گفت: شورای عالی سیاستگذاری باید برای حضور هرچه بهتر در انتخابات ریاست جمهوری، در جهت رفع مشکلات خود وارد عمل شود...
 
 
عملکرد اصلاح طلبان در مجلس دهم یکی از اضلاع دلایل عدم مشارکت جدی مردم در انتخابات اسفند ماه بود. این موضوع را خود اصلاح طلبان هم قبول دارند و اعتقاد دارند که می شد عملکرد به مراتب بهتری برای اقناع بدنه حامی این طیف به منظور مشارکت در انتخابات داشت.

به گزارش «تابناک»، بروز این انتقادات و باخت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم باعث شده که حتی ساز و کار انتخاباتی این طیف هم تحت تاثیر قرار گرفته و اعتقاد بخش زیادی از اصلاح طلبان این باشد که در صورت ایجاد یک ساز و کار انتخاباتی جدید، جریان اصلاحات می تواند امیدوار به کسب نتیجه در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در سال 1400 باشد.

البته برخی اصلاح طلبان هم بر این عقیده اند که اگرچه انتقاداتی به شورای عالی سیاستگذاری وارد است و حتما باید برای شرکت در انتخاباتی دیگر تغییر و تحولات و اصلاحاتی در شیوه تصمیم گیری و سیاستگذاری این شورا صورت بگیرد. این بخش از جریان اصلاح طلب حتی اعتقاد دارند علیرغم عملکرد نامطلوب اصلاح طلبان مجلس یازدهم، این موضوع را نباید به پای شورای عالی سیاستگذاری نوشت.

یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب در همین زمینه در گفت و گویی با خبرنگار «تابناک» به چرایی باخت نتیجه انتخابات  اسفند ماه از سوی اصلاح طلبان پرداخت و اظهارکرد: عملکرد و رویکرد نمایندگان مجلس دهم را نباید به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نسبت دهیم.

«جواد امام» درباره آخرین وضعیت اصلاح‌طلبان و انتقاداتی که به عملکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مطرح است گفت: شورای عالی اصلاح‌طلبان مثل بقیه ساختارها نقدهایی به آن وارد است.

وی افزود: آنچه مسلم است این بوده که موضوع شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با شرایطی که به اصلاح‌طلبان تحمیل شده گره خورده است و بحث عملکرد مجلس با دستاوردهای شورای عالی بهم گره خورده است و ما در ابتدا باید این دو موضوع را از هم جدا کنیم و عملکرد دو نهاد را به صورت مجزا بررسی کنیم.

مدیرعامل بنیاد باران تصریح کرد: انتقاداتی به عملکرد نمایندگان مجلس دهم به خصوص طیف اصلاح‌طلب آن وارد است که بنده معتقدم این رویه را نباید یکطرفه قضاوت کنیم؛ چرا که بسیاری از مصوبات مجلس توسط شورای نگهبان رد شده است.

امام با بیان اینکه ما نمایندگان شجاعی در مجلس دهم داشتیم، خاطرنشان کرد: ما نباید عملکرد مجلس دهم را به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ربط دهیم هرچند برخی از انتقادات وارده به این شورا درست است.

وی با بیان اینکه شورای عالی سیاسگذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس به دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشت لیستی ارائه ندادند تاکید کرد: دوستان ما در جریان رقیب یعنی اصولگرایان ماهها قبل از انتخابات لیست خود را تهیه کرده بودند، اما اصلاح‌طلبان در بلاتکلیفی قرار داشتند و به دلیل برخی محدودیت‌ها نتوانستند گزینه‌های مدنظر خود را برای انتخابات مجلس معرفی کنند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در دو انتخابات گذشته رویکرد قابل قبولی داشته، اما انتقاداتی در نحوه عملکرد این شورا وجود دارد که باید آنها را برطرف کنیم.

امام اظهار کرد: در مقطع فعلی لازم است که که کلیه جریانات سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا در راستای جلب نظر و اعتماد مردم و حل مشکلات آنها وارد عمل شوند تا انشاالله شاهد حضور گسترده و منسجم مردم در صحنه‌های مختلف کشور به خصوص انتخابات ریاست جمهوری پیش رو باشیم.

بسیاری از اصلاح طلبان بعد از انتخابات مجلس، دلیل واگذاری نتیجه انتخابات به رقیب را حذف برخی چهره های اصلاح طلب از گردونه انتخابات توسط شورای نگهبان خوانده اند، برخی بر خلاف این طیف اعتقاد دارند که عملکرد ضعیف اصلاح طلبان در نهادهایی که از طریق انتخابات آن را تصدی کرده بودند نظیر مجلس، دولت و شوراها دلیل باخت اصلاح طلبان در انتخابات اسفند ماه 98 بوده و اگر همه ژنرال های جریان اصلاحات هم تائید صلاحیت می شدند با آنها توفیقی در انتخابات پیدا نمی کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار