کد خبر: ۸۵۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 05 June 2020

مسئولان پیشکسوت میدان را برای جوانان انقلابی خالی کنند

تابناک/ امام جمعه اسالم، با بیان اینکه جوانان دیروز تکلیف خود را ادا کرده اند، گفت: از مسئولان پیشکسوت می خواهیم میدان را برای جوانان انقلابی خالی کنند تا گام دوم انقلاب با نشاط و شتاب برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری ارومی در خطبه های نماز جمعه شهر اسالم، با اشاره به اهمیت و ضرورت فراگیری علوم دینی و نشر احکام و معارف دینی به عنوان یک نیاز ذاتی و فطری بشر، اظهار کرد: جوانان با استعداد و علاقمند برای تحصیل علوم دینی به حوزه های علمیه وارد شوند.

وی به تقارن ۱۶ خردادماه با روز جهانی محیط زیست اشاره کرد و گفت: جهان پیرامون ما و امکانات طبیعی آن نعمت های الهی محسوب می شوند.

امام جمعه اسالم، از گردشگران خواست حداقل با جمع کردن زباله های خود جلوی آلودگی محیط زیست را بگیرند و گفت: محیط زیست فقط به انسان های این دوران تعلق ندارد و علاوه بر اینکه موجودات دیگر هم حق حیات در آن دارند، فرزندان و نسل های آینده ما نیز در آن سهیم هستند و ما باید با حفظ محیط زیست این امانت را به سلامت به آنها برسانیم.

باقری، با اشاره به آغاز رسمی مجلس یازدهم، تصریح کرد: تقارن آغاز به کار مجلس شورای اسلامی با ایام ارتحال حضرت امام و قیام ۱۵ خرداد ما را متوجه این امر می کند که باید در مسیر امام و شهدا حرکت کنیم.

وی یکی از ویژگی های بارز حضرت امام خمینی(ره) را که برگرفته از سیره پیامبر(ص) بود، اعتماد به جوانان و میدان دادن به نیروهای انقلابی و بااراده و دلسوز دانست و تصریح کرد: امام راحل با جوانان انقلاب کرد و با همان جوانان سپاه و ارگان های مختلف انقلاب را تشکیل داد. در مکتب امام جوانان ۲۰ ساله نیز فرمانده می شدند و جنگ را اداره می کردند.

امام جمعه اسالم، با بیان اینکه امروز باید راه امام و آرمان امام را احیا کنیم، گفت: جوانان دیروز تکلیف خود را ادا کرده اند و تکلیف امروز رها کردن پست ها و ایجاد فرصت برای جوانان تازه نفس است لذا از مسئولان پیشکسوت می خواهیم میدان را برای جوانان انقلابی خالی کنند تا گام دوم انقلاب با نشاط و شتاب برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار