کد خبر: ۸۵۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ 05 June 2020

 

باقری ارومی گفت: جوانان دیروز تکلیف خود را ادا کرده اند. تکلیف امروز رها کردن پستها و ایجاد فرصت برای جوانان تازه نفس است.

تابناک/حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن پذیرش حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اهمیت و ضرورت فراگیری علوم دینی و نشر احکام و معارف دینی به عنوان یک نیاز ذاتی و فطری بشر با توضیح آیه ۱۲۲ سوره مبارکه توبه این موضوع را برای نمازگزاران تبیین کرد و از جوانان با استعداد و علاقمند خواست برای تحصیل علوم دینی به حوزه های علمیه وارد شوند.

باقری به مناسبت روز جهانی محیط زیست گفت: جهان پیرامون ما و امکانات طبیعی آن که نعمت های الهی در اختیار ما است. فقط به انسان های این دوران تعلق ندارد و علاوه بر اینکه موجودات دیگر هم حق حیات در آن دارند فرزندان و نسل های آینده ما نیز در آن سهیم هستند و ما باید با حفظ محیط زیست این امانت را به سلامت به آنها برسانیم.

وی از گردشگران خواست حداقل با جمع کردن زباله های خود جلوی آلودگی محیط زیست را بگیرند.خطیب جمعه اسالم با اشاره به شروع به کار مجلس یازدهم گفت: نزدیک بودن ایام شروع به کار مجلس با ایام ارتحال حضرت امام و قیام پانزده خرداد ما را متوجه این امر می کند که همه ما و به خصوص نمایندگان و وکلای مردم در مجلس باید در مسیر امام و شهدا حرکت کنند.

وی افزود: یکی از ویژگی های خاص حضرت امام(ره) که بر گرفته از سیره پیامبراکرم(ص) بود اعتماد به جوانان و میدان دادن به نیروهای جوان و انقلابی دلسوز بود. حضرت امام(ره) با جوانان انقلاب کرد و با همان جوانان سپاه و ارگانهای مختلف را تشکیل داد. در مکتب امام(ره) جوان های بیست ساله فرمانده می شوند و یک جنگ را اداره می کنند.

باقری در ادامه با بیان این نکته که امروز نیز باید راه امام و آرمان امام را احیا کنیم ضمن انتقاد از برخی مسئولان پیشکسوت که حاضر نیستند میز قدرت را رها کنند گفت: جوانان دیروز تکلیف خود را ادا کرده اند. تکلیف امروز رها کردن پستها و ایجاد فرصت برای جوانان تازه نفس است. میدان را برای جوانان انقلابی در گام دوم انقلاب خالی کنید تا گام دوم انقلاب با نشاط و شتاب برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار