کد خبر: ۸۵۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 05 June 2020
تابناک/مدیرکل شیلات استان گیلان از ظرفیت ۱۶ قفس دریایی در دو ناحیه جفرود و بندر کیاشهر برای پرورش هزار تن ماهی خبر داد.
آمادگی قفس‌های دریایی گیلان برای پرورش ۱۰۰۰ تن ماهی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عظیم مدبری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس بسیار به رفع کمبود ماهی در استان گیلان کمک می‌کند، اظهار کرد: پرورش ماهی در قفس به دلایل مختلفی ازجمله کاهش ماهیان دریا، کمبود آب‌های شیرین برای پرورش ماهی و تغییر اقلیم بسیار مثمر ثمر است و‌ باید روند پرورش ماهی در قفس ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به پرورش ۱۳۰ تن ماهی در ۱۶ قفس بندر کیاشهر گفت: در دو ناحیه کیاشهر و جفرود ۱۶ قفس آمادگی پرورش هزار تن ماهی را دارند که با تلاش‌های انجام شده امسال ۱۳۰ تن ماهی پرورش داده شده و شیلات امیدوار است که این آمار در سال آینده به دو هزار و ۵۰۰ تن برسد.

مدیرکل شیلات استان گیلان با اذعان به اینکه کارهای مطالعاتی طرح پرورش ماهی در استان گیلان باید با شدت بیشتری ادامه پیدا کند، بیان کرد: ۱۲ ناحیه دریایی در استان گیلان توانایی ظرفیت پذیرش سالیانه ۷۵ هزار تن ماهی قزل‌آلا را دارند.

مدبری با اشاره به برداشت ۱۲۰ هزار قطعه ماهی قزل‌آلا در قفس‌های پرورش ماهی بندر کیاشهر تصریح کرد: در آبان ماه سال گذشته ۱۲۰ هزار قطعه ماهی قزل‌آلا با میزان وزن ۱۵۰ تا ۲۵۰ گرم وارد قفس‌های پرورش ماهی کیاشهر شده و اکنون با وزن ۷۵۰ تا هزار و ۵۰۰ تن قابل برداشت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار